کد خبر: ۸۲۳۱۰۶
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۲

کاخ سفید: حادثه بالون چینی، نگرش آمریکا نسبت به پکن را تغییر نداد

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی ایالات متحده گفت که حادثه بالون نگرش ایالات متحده را نسبت به چین تغییر نداده است، زیرا واشنگتن همچنان پکن را رقیب استراتژیک می‌داند و می‌خواهد از بروز درگیری جلوگیری کند.
کاخ سفید: حادثه بالون چینی، نگرش آمریکا نسبت به پکن را تغییر نداد
آفتاب‌‌نیوز :

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی ایالات متحده در نشست خبری خود گفت: "هیچ چیز در نظر رئیس جمهور بایدن تغییر نکرده است. این یک رابطه دوجانبه بسیار مهم است، احتمالاً یکی از مهم‌ترین روابط در جهان امروز. او همچنان آن‌ها را به عنوان یک رقیب استراتژیک می‌بیند. ما به دنبال درگیری با چین نیستیم. اینجا هیچ چیز تغییر نکرده است".

به گزارش اسپوتنیک، کربی خاطرنشان کرد که این حادثه هیچ کمکی به بهبود روابط ایالات متحده و چین نکرد و به ویژه سفر برنامه ریزی شده آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه به چین را مختل کرد.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی آمریکا گفت: "ایالات متحده قصد ندارد لاشه بالون ساقط شده را به چین بازگرداند".

جان کربی روز دوشنبه در یک نشست خبری در مورد امکان بازگرداندن قطعات بالون ساقط شده چینی به این کشور گفت: "من از چنین تصمیمات یا برنامه‌هایی اطلاع ندارم".

به گفته وی، ایالات متحده قصد دارد لاشه بالون را مورد بررسی و مطالعه قرار دهد، زیرا "این یک فرصت شگفت انگیز برای درک بهتر توانایی‌های آن است، چه کاری می‌تواند انجام دهد، چه کاری نمی‌تواند. "

این بالون که به گفته آمریکایی‌ها توسط چین برای اهداف شناسایی استفاده می‌شد، از کانادا و آمریکا عبور کرده و روز شنبه در سواحل کارولینای جنوبی سرنگون شد. چینی‌ها می‌گویند که این بالون هدف غیرنظامی داشته و برای تحقیقات هواشناسی استفاده شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین