کد خبر: ۸۲۳۲۲۳
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰

ترامپ «هیئت جایزه پولیتزر» را هدف گرفت

پس از آنکه گزارشی از روابط بین دفتر دونالد ترامپ و مطبوعات توسط مجله "کلمبیا ژورنالیزم ریویو" (CJR) منتشر شد، این رئیس‌جمهوری سابق آمریکا از هیئت جایزه پولیتزر به شدت انتقاد کرد.
ترامپ «هیئت جایزه پولیتزر» را هدف گرفت
آفتاب‌‌نیوز :

 دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در شبکه اجتماعی خود "تروث سوشال" ضمن انتقاد از روزنامه واشنگتن‌پست و نیویورک تایمز که جایزه پولیتزر را به خاطر پوشش "حقه روسیه" از آن خوده کرده بودند، گزارش مجله CJR را "مخرب و غیرقابل انکار" خواند و مدعی شد که شکایتش علیه این هیئت موضوع را روشن خواهد کرد.

به گزارش راشا تودی، دونالد ترامپ در ماه دسامبر با تشکیل پرونده‌ای علیه هیئت جایزه پولیتزر ۲۰۱۸، خواستار اعاده حیثیت شد. در آن سال جایزه گزارش ملی پولیتزر به نیویورک‌تایمز و واشنگتن‌پست برای پوشش "دخالت ادعایی روسیه" در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا داده شد.

گزارش مجله CJR در اواخر ماه ژانویه منتشر شد و نگاهی انداخت به "اطلاعات درست و غلطی که مطبوعات و رسانه‌ها درباره ریاست ترامپ منتشر کردند."

در این گزارش آمده است: «تعداد کمی از سازمان‌های خبری به طور جدی نسبت به آنچه اتفاق افتاد، تفکر کردند. ترامپ و دستیارانش در رسانه‌های محافظه‌کار به جریان‌ها و طوفان‌های سیاسی دامن زدند و بسیاری از داستان‌های مربوط به "روسیه‌گیت" به طرز چشمگیری ناقص یا براساس اطلاعات تایید نشده بودند.»

در متن شکواییه پیشین ترامپ نوشته شده بود که روزنامه‌های واشنگتن‌پست و نیویورک تایمز «برای دروغ گفتن به مردم آمریکا» جایزه گرفتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین