کد خبر: ۸۲۳۲۵۱
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۶
لیگ برتر فوتبال؛ از برزخ تا بهشت

استقلال ۳- نفت مسجد سلیمان یک/ بی‌محابا به سوی صدر

تیم فوتبال استقلال در هفته نوزدهم لیگ برتر باشگاه‌های ایران موفق شد در ورزشگاه آزادی با نتیجه سه بر یک نفت مسجد سلیمان را شکست دهد.
استقلال ۳- نفت مسجد سلیمان یک/ بی‌محابا به سوی صدر
آفتاب‌‌نیوز :

تیم‌های استقلال و نفت مسجد سلیمان از ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه و در هفته نوزهم لیگ برتر باشگاه‌های ایران در ورزشگاه آزادی روبه‌روی یکدیگر قرار گرفتند.

قضاوت این مسابقه را حمید حاج ملک با کمک‌های آرمان اسعدی و عباس پورحیدری بر عهده داشتند.

استقلال در روزی که ریکاردو ساپینتو، سرمربی خود را به دلیل محرومیت در اختیار نداشت، انگیزه‌های فراوانی داشت تا با غلبه بر نفت مسجد سلیمان امتیازش را با پرسپولیس برابر کند.

آبی‌پوشان تهرانی که در دو دیدار گذشته به برتری دست یافته بودند، بازی را هجومی شروع کردند و خیلی زود توسط آرش رضاوند به گل رسیدند. در نیمه دوم نیز استقلال ۲ گل دیگر زد تا با پیروزی سه بر یک بار دیگر خود را به عنوان مدعی اصلی قهرمانی لیگ نشان دهد.

نفت مسجد سلیمان که پس از حضور رضا عنایتی به‌دنبال جدا شدن از انتهای جدول است، انگیزه زیادی داشت تا با گرفتن امتیاز از استقلال بتواند شرایط خود را در جدول بهبود ببخشد، اما با این شکست یک گام دیگر به سقوط نزدیک شد.

دقایق حساس:

دقیقه ۴: نفوذ یامگا از جناح راست و پاس در عرض این بازیکن، با ضربه بغل پای زیبا و دقیق آرش رضاوند همراه بود تا بدین ترتیب گل اول آبی‌پوشان به ثمر برسد.

دقیقه ۹: بازیکنان نفت مسجد سلیمان اعتقاد داشتند رافائل سیلوا مرتکب خطای پنالتی شده، اما داور چنین اعتقادی نداشت.

دقیقه ۱۳: شوت زیبای سعید مهری با واکنش دروازه‌بان نفت به کرنر رفت.

دقیقه ۱۴: ارسال مهری از روی نقطه کرنر، با ضربه سر عارف غلامی همراه شد، اما استقلال به گل نرسید.

دقیقه ۱۹: ارسلان مطهری با حرکتی زیبا، با مجد کرمانشاهی تک به تک شد و حتی دروازه‌بان را هم پشت سر گذاشت، اما تکل زیبای مدافع نفتی‌ها موجب شد تا اختلاف بیشتر نشود.

دقیقه: ۳۷ ضربه راه دور امیرحسین کریمی دروازه استقلال را تهدید کرد، اما توپ با اختلاف کمی به خارج رفت.

دقیقه ۴۵: فرار عالی مهدی قایدی از سمت راست، با تکل شدید سینا عبداللهی همراه شد، اما قایدی پس از سرنگونی، دوباره بلند شد و به حرکت خود ادامه داد و توپ را برای جعفر سلمانی فرستاد، اما شوت این بازیکن در چهارچوب جایی نداشت.

دقیقه ۴۸: باز هم مهدی قایدی برای استقلال خلق موقعیت کرد، حرکت عالی او در عرض با شوت فنی وی همراه شد، اما سنگربان نفت مسجد سلیمان با واکنش خوب توپ را دفع کرد.

دقیقه ۵۴: حرکت بازیکنان نفت مسجد سلیمان از جناح چپ باعث شد تا توپ به پیمان رنجبری برسد، اما ضربه بد این بازیکن از مقابل دروازه خالی به خارج رفت.

دقیقه ۵۵: پاس بدون نقص رضاوند که بهترین بازیکن استقلال در بازی امروز بود، به مهدی قایدی رسید و این بازیکن در موقعیتی تک به تک با مجد کرمانشاهی، توپ را به گل تبدیل کرد.

دقیقه ۵۸: پاس فوق العاده رضاوند به ارسلان مطهری رسید و این بازیکن در موقعیت تک به تک قرار گرفت، ولی شوت محکم و روی پای او توسط کرمانشاهی مهار شد.

دقیقه ۷۹: حسین گودرزی با دریبل سیلوا در محوطه جریمه استقلال فرصت خوبی برای گلزنی پیدا کرد، در حالی که او با دروازه‌بان جوان آبی‌ها تک به تک شده بود توپ را به تیرک کوبید تا آبی‌ها نفس راحتی بکشند.

دقیقه ۹۰: مهدی قایدی که به روز‌های اوج خود رسیده در محوطه جریمه نفت مسجد سلیمان صاحب توپ شد و با ضربه‌ای زیبا و فنی گل سوم استقلال را به ثمر رساند.

دقیقه ۹۲: پرتاب بلند اوت رضا مغانلو با اشتباه سینا سعیدی فر همراه شد تا میلاد شیخ سلیمانی با ضربه‌ای محکم گل نخست نفت را به ثمر برساند.

دقیقه ۹۳: فرار مهدی قایدی با برخورد این بازیکن با کرمانشاهی همراه شد تا داور به نشانی پنالتی در سوت خود بدمد. قایدی پشت توپ ایستاد، اما نتوانست هت‌تریک کند.

در نهایت این بازی با نتیجه سه بر یک به سود استقلال به اتمام رسید.

ترکیب استقلال:

علیرضا رضایی (سینا سعیدی فر)، رافائل سیلوا، عارف غلامی، کوین یامگا (صالح حردانی)، جعفر سلمانی، روزبه چشمی، سعید مهری (امید حامدی فر)، آرش رضاوند – محمد محبی (پیمان بابایی)، مهدی قایدی، ارسلان مطهری (سجاد شهباززاده)

ترکیب نفت مسجد سلیمان:

فرهاد مجد کرمانشاهی، علیرضا دغاغله، عقیل کعبی (جهانبخش ذبیحی طاهر)، سینا عبداللهی، حسین مجلی شنانی، پیمان رنجبری، رضا مغانلو، مسلم مجدمی، حسین گودرزی، امیرحسین کریمی، رضا دهقانی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین