کد خبر: ۸۲۳۲۸۳
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۱

مدارس برخی مناطق سیستان و بلوچستان تعطیل شد

بر اساس مصوبه مدیریت بحران استانداری، به استناد هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر وزش باد شدید، نحوه فعالیت آموزشی مدارس شهرستان‌های زاهدان، میرجاوه و منطقه، نصرت_آباد در تمامی مقاطع تحصیلی در دو نوبت صبح و عصر فردا چهارشنبه مورخ ۱۹ بهمن ماه به صورت غیرحضوری خواهد بود.
مدارس برخی مناطق سیستان و بلوچستان تعطیل شد
آفتاب‌‌نیوز :

همچنین مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در خصوص وقوع باد شدید نیز گفت: از روز چهارشنبه تا عصر پنجشنبه (۱۹ الی ۲۰ بهمن) شاهد وزش باد شدید همراه با گردوخاک از سمت غرب تا جنوب غرب خواهیم بود، که زاهدان، میرجاوه، تفتان، خاش، سراوان، سیب سوران، گلشن، مهرستان را تحت تاثیر قرار می دهد.

حیدری افزود: وزش باد در مناطق مستعد همراه با خیزش گردوخاک خواهد بود و باعث نفوذ گردوغبار به شمال استان و کاهش کیفیت هوا و اختلال در حمل و نقل خواهد شد و احتمال خسارت به گلخانه ها وجود دارد، احتمال سقوط اجسام از ارتفاع و شکستن درختان و سقوط تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهر دور از انتظار نیست.

حیدری بیان کرد: همچنین در مناطق ساحلی و دور از ساحل در دریای عمان، پیش از ظهر پنجشنبه تا عصر جمعه (۲۰الی۲۱بهمن) با ورزش باد شدید با جهت غربی با سرعت (حدود ۴۰تا۶۰کیلومتر بر ساعت) و افزایش ارتفاع امواج در سواحل بین ۱.۵ تا ۲متر و در مناطق فراساحل انتظار می رود ارتفاع موج بین ۲ تا ۳ متری خواهد رسید، که باعث اختلال در فعالیت های دریایی می شود.

وی تأکید کرد: از تردد غیر ضروری پرهیز شود و هنگام وزش باد از کار در ارتفاع و از عبور و مرور و پارک خودروها در کنار ساختمان های در حال ساخت و قدیمی خودداری شود توقف در فعالیت های کویر نوردی و و کوه نوردی به ویژه در منطقه تفتان و محافظت از گلخانه ها در دستور کار قرار گیرد.

حیدری گفت: خودداری از شنا در سواحل و تفریحات دریایی و محدودیت و احتیاط در ترددهای دریایی به ویژه تردد با شناورهای سبک و قایق های صیادی و تفریحی کوچک، برای کاهش خسارات احتمالی اقدامات لازم انجام شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین