کد خبر: ۸۲۳۳۲۴
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۴

آلمان از ارسال ۱۷۸ تانک لئوپارد-۱ به اوکراین خبر داد

دولت آلمان اعلام کرد که به شرکت‌های تولیدکننده تانک اجازه داده است ۱۷۸ تانک لئوپارد-۱ را به اوکراین بفرستند.
آلمان از ارسال ۱۷۸ تانک لئوپارد-۱ به اوکراین خبر داد
آفتاب‌‌نیوز :

مجله آلمانی اشپیگل نوشت دولت آلمان قدم بزرگی را برای کمک نظامی به اوکراین برداشته است، زیرا شورای امنیت ملی فدرال با ارسال ۱۷۸ تانک لئوپارد-۱ به کی‌یف موافقت کرده است.

این مجله نوشت که قرار است این تانک‌ها تابستان آتی به اوکراین تحویل داده شوند اما بیشتر تانک‌ها سال آینده به کی‌یف می‌رسند.

پیش از این وبسایت Business Insider گزارش داده بود که برلین به دو شرکت دفاعی آلمان اجازه می‌دهد تا ۱۸۷ تانک لئوپارد-۱ را برای اوکراین ارسال کند.

چند روز پیش، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، در مراسم یادبود جنگ جهانی دوم که در شهر ولگوگراد - استالینگراد سابق - برگزار شد در سخنانی کنایه‌آمیز تحویل تانک‌های آلمانی به اوکراین را با حمله آلمان نازی به روسیه مقایسه کرد و گفت: «بعد از ۸۰ سال دوباره مقابل تانک‌های آلمانی قرار گرفته‌ایم.»

پوتین روز پنجشنبه دوم فوریه همچنین تلویحا اوکراین و کشورهای غربی را تهدید کرد مسکو ممکن است در واکنش به ارسال تسلیحات سنگین غرب به اوکراین، به استفاده از سلاح‌های متعارف بسنده نکند.

رهبر ۷۰ ساله روسیه در اظهاراتی تهدیدآمیز گفت: «به نظر می‌رسد کسانی که به دنبال شکست روسیه در میدان نبرد هستند متوجه این نیستند که جنگ مدرن با روسیه بسیار متفاوت خواهد بود. ما تانک به مرزهایمان با آنها گسیل نکردیم اما آنها باید بدانند که ما توانایی پاسخگویی داریم و این توانایی محدود به استفاده از تسلیحات زرهی سنگین نیست.»

او گفت: «اکنون متاسفانه یک بار دیگر شاهد این هستیم که ایدئولوژی نازیسم، در شکل و شمایل مدرن خود، با مرامنامه جدید خود، دوباره مستقیما امنیت کشور ما را تهدید می‌کند. دوباره و دوباره ما باید پرخاشگری جمعی غرب را دفع کنیم.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین