کد خبر: ۸۲۳۴۵۸
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵
پلتفرم پاسخگویی به نیاز‌های دختران ایجاد می‌شود

خزعلی: زنان غربی در آرزو و حسرت زندگی زنان ایرانی هستند!

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور از ایجاد پلتفرمی برای پاسخگویی به نیاز‌های دختران خبر داد و گفت: برای تحقق زمینه رشد دختران کشورمان از استعداد‌های مختلف حمایت‌های لازم را انجام خواهیم داد.
خزعلی: زنان غربی در آرزو و حسرت زندگی زنان ایرانی هستند!
آفتاب‌‌نیوز :

انسیه خزعلی در رویداد رسانه‌ای «چه سفر‌ها کرده‌ایم» با اشاره به این بیان رهبر انقلاب اسلامی که ما از غرب مطالبه داریم و پاسخگو نیستیم بلکه مطالبه‌گر هستیم، اظهار داشت: باید به‌طور ویژه درخصوص این سخن رهبر انقلاب کار شود؛ ما نیاز داریم نشان بدهیم کجا ایستاده‌ایم و غرب کجاست.

او با طرح این پرسش که غرب چه دستاوردی برای زن و حقوق زن داشته است، گفت: غرب اگر امروز سند ۲۰۳۰ و بسیاری از قوانین که خودشان قائل به آن نیستند را به‌عنوان یک نسخه برای ما درنظر گرفته است، باید ابتدا پاسخ بدهد که خودشان ابتدا چه دستاوردی برای زن داشته است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه به برکت انقلاب اسلامی امروز وضعیت زنان ایران بسیار بهتر از زنان غرب است، افزود: بسیاری از ارزش‌هایی که در زندگی روزمره زنان ایرانی وجود دارد برای جامعه غربی آرزو و حسرت است. سیاری از امتیازاتی که در شرق به زنان داده می‌شود به خاطر شرایط ویژه و مواردی است که اسلام به‌عنوان کرامت، عزت و بزرگداشت برای آن‌ها قرار داده است. موارد بسیار دیگری که در اسلام وجود دارد و انجام نمی‌شود و ما طالب آن هستیم قوانین خوبی که به‌نفع زنان است.

وی با بیان اینکه اگر زنان غرب به‌دنبال سعادت هستند باید به سمت ارزش‌های متعالی زن در اسلام حرکت کنند، افزود: ارزش‌های زن در اسلام باعث حفظ عزت و کرامت آن‌ها می‌شود. ما در صحبت‌هایی که با زنان غربی داریم دو مشکل اساسی از سوی آن‌ها مطرح می‌شود که یکی مربوط به دختران جوانی است که خیلی زود مادر شده‌اند و مجبورند بدون حمایت پدر، فرزندانشان را بزرگ کنند که نشان دهنده اهمیت حفظ حریم بین زن و مرد است که در غرب به اسم آزادی رایج شده است. دومین مشکل آن‌ها اجبار زن برای تامین نیاز‌های اقتصادی و معیشتی است که در ایران این مسئله به‌صورت قانونی برعهده مرد قرار داده شده است. این مسؤلیت پذیری در کشورمان برعهده مرد قرار داده شده که متأسفانه شاهدیم این مسئله در حال کم‌رنگ شدن است.

معاون اموز زنان و خانواده رئیس‌جمهور در پاسخ به‌سوالی درباره برنامه‌های صورت گرفته درخصوص توانمندسازی دختران جوان و نوجوان گفت: در بیشتر سفر‌های استانی تلاش دارم دیدار‌هایی را با دختران جوان ۱۲ تا ۱۸ سال داشته باشم تا با دغدغه و مشکلات آن‌ها آشنا شوم تا در برنامه‌های مختلف درپی برنامه‌ریزی برای برطرف کردن ِآن‌ها باشیم.

خزعلی از اتمام مراحل مطالعاتی یک پلتفرم برای پاسخگویی به نیاز‌ها و سوالات دختران جوان و نوجوان خبر داد و تاکید کرد: در این پلتفرم به سوالات و نیاز‌های مختلف در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، ورزشی، علمی، بهداشتی و سرگرمی‌ها و بازی‌ها پاسخ داده خواهد شد. همچنین در اتفاق فراخوان «ایده‌های دختران» به‌دنبال شناسایی استعداد‌ها و نخبگان برجسته برای شناسایی هستیم که البته باید شرایط برای حمایت از همه این استعداد‌ها ایجاد شود.

وی درباره دختران بازمانده از تحصیل به دلیل مشکلات زیرساختی گفت: دولت در حال فراهم کردن شرایطی است تا وسیله نقلیه در مناطق روستایی و عشایری فراهم کند و همچنین فضا‌های خوابگاهی را برای دخترانی که به دلیل عدم وجود فضا از تحصیل محروم شده‌اند را فراهم کند.

رویداد رسانه‌ای «چه سفر‌ها کرده‌ایم» از جمعه ۱۴ تا ۲۲ بهمن‌ماه از ساعت ۷ تا ۲۰ در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برپا خواهد بود و مسئولان کشوری و لشگری از طریق استودیوی پخش زنده تلویزیونی و غرفه‌های مستقر خبرگزاری‌های رسمی کشور به تببین دستاورد‌ها و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی می‌پردازند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین