کد خبر: ۸۲۳۴۸۶
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۹

اسلامی: آژانس اطلاعات برنامه هسته‌ای ایران را در اختیار مخالفان مذاکرات قرار می‌دهد

رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اطلاعات برنامه هسته‌ای ایران را در اختیار مخالفان مذاکرات برای از سرگیری برجام قرار می‌دهد.
اسلامی: آژانس اطلاعات برنامه هسته‌ای ایران را در اختیار مخالفان مذاکرات قرار می‌دهد
آفتاب‌‌نیوز :

محمد اسلامی در گفتگو با اسپوتنیک گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اطلاعات برنامه هسته‌ای ایران را به دست مخالفان مذاکرات برای ازسرگیری برجام یا توافق هسته‌ای می‌دهد.

وی ادامه داد: ما از رفتار سیاسی و غیرحرفه‌ای آژانس در ارتباط با افشای گزارش‌های محرمانه برجام به مخالفان این مذاکرات متاسف هستیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه رابطه سازمان انرژی اتمی ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر مبنای پادمان است، اظهار داشت: تلاش دشمنان برای نشان دادن عدم نیاز ایران به فناوری هسته‌ای و ادعای تلاش ایران برای دستیابی به تسلیحات نظامی و بمب اتم کذب است.

اسلامی تأیید کرد که دستاورد‌های هسته‌ای اخیر ایران در زمینه‌های سلامت، پزشکی و محیط زیست و صنعت است.

وی با بیان اینکه طبق قانون مجلس ایران غنی سازی اساسا برای موارد صلح آمیز است و ایران همواره به ان. پی. تی متعهد است، تصریح کرد: موضوع برجام به تحریم‌ها علیه ایران به بهانه ادعا‌ها از جمله ادعای ساخت بمب اتم توسط ایران مربوط می‌شود، اما طرفین از تعهدات خود سر باز زدند.

معاون رئیس‌جمهور در واکنش به اظهارات بورل درباره «زنده بودن» برجام، خاطرنشان کرد: هر زمان که طرفین برجام به تعهداتشان عمل کنند، ما نیز به آن بر خواهیم گشت.

آژانس بین المللی انرژی اتمی رفتار حرفه‌ای داشته باشد

محمد اسلامی همچنین روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران از انتظار همیشگی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سخن گفت که بخشی از جریان سیاسی و فشار علیه جمهوری اسلامی نباشد.

وی افزود: از مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ویژه این انتظار را داریم که رفتار حرفه‌ای را همچنان حفظ کند و بخشی از جریان فشار علیه کشور ما نباشند و امیدواریم که این اتفاق رخ دهد.

معاون رئیس جمهور درباره پیشرفت های کشورمان در فناوری صلح آمیز هسته ای گفت: طرح های مربوط به کاربرد پرتوها، توسعه ظرفیت‌های فناوری هسته‌ای و گسترش آن در زمینه‌های سلامت، کشاورزی، محیط زیست و صنعت در حال اجراست. تامین ۲۰ درصدی برق کشور از طریق انرژی هسته‌ای نیز در افق ۲۰ ساله تحقق می‌یابد که اکنون سایت‌های مورد نیاز آن شناسایی و ظرفیت‌های ساختاری تشکیل شده و مذاکرات و بررسی‌ها در حال پیشرفت است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین