کد خبر: ۸۲۳۵۳۱
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰

دبیرکل حزب موتلفه: مشارکت در انتخابات بعدی افزایش چشمگیری خواهد داشت / برای خاتمی متاسفم

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: مسائل اجتماعی و اقتصادی باعث کاهش و افزایش مشارکت در انتخابات می‌شود و در انتخابات اخیر رفتار دولت آقای روحانی باعث شد که حضور مردم در انتخابات کاهش یابد. دولت آقای روحانی در نیامدن مردم و مشارکت کمتر مردم مقصر است. ولی من معتقدم بعد از این تجربه حتما مشارکت در انتخابات بعدی افزایش چشمگیری خواهد داشت.
دبیرکل حزب موتلفه: مشارکت در انتخابات بعدی افزایش چشمگیری خواهد داشت / برای خاتمی متاسفم
آفتاب‌‌نیوز :

اسدالله بادامچیان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که به مناسبت دهه فجر ۱۴۰۱ و فرارسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، درباره فرمان عفو عمومی رهبر انقلاب گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی یک محبت ویژه فرمودند و آن این بود که جمع کثیری از کسانی را که در اغتشاشات فریب بیگانگان را خوردند و بعداً فهمیدند که این فتنه ۱۴۰۱ و دسیسه دشمنان است را عفو کردند.

وی افزود: مبنای اصل ولایت و امامت هم همین است که این نوع افراد را مورد عفو قرار دهند. اقدام رهبر انقلاب خنثی‌کننده باقی‌مانده فتنه ۱۴۰۱ بود. خانواده‌هایی که با حرکات بچه‌هایشان مخالف بودند منتظر این حرکت بودند و باید به اقدام رهبر انقلاب در اداره مملکت تحسین گفت.

بادامچیان در پاسخ به سوالی درباره نتیجه‌گیری از مصوبه مولدسازی دارایی‌های دولت گفت: یکسری سرمایه راکد در دولت وجود دارد که باید به سرمایه با ارزش افزوده تبدیل شود و در اختیار مردم قرار گیرد. این کار در جهت مثبت خود بسیار خوب است، اما اگر دولت بخواهد تاجر، کارخانه‌دار یا سرمایه‌گذار خوبی شود، هرگز نخواهد توانست. اقتصاد باید مردمی باشد تا پیش برود. اگر دولت خود سرمایه‌گذاری کند که این‌ها را بخرد و بفروشد رقیبی در برابر مردم خواهد شد. اگر دولت این‌ها را صرف توسعه عمران کند، بسیار خوب است، ولی اگر مجدد شرکت‌های خصولتی راه بیافتد، مناسب نخواهد بود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی درباره وضعیت کنونی آمریکا و جایگاه ایران گفت: اکنون آمریکا دچار یک بحران است، دعوای بایدن و ترامپ نه دعوای دو فرد بلکه دو حزب آمریکایی است که تا دیروز یکی بودند و به استبدادشان ادامه می‌دادند، اکنون از خانه‌های ترامپ و بایدن اسناد پیدا می‌کنند. به اعتقاد من نظام حکمرانی دو حزبی در آمریکا از بین خواهد رفت. بیش از ۳۵ تریلیون دلار بدهی آمریکاست و ورشکست شده است. این کشور غیر از مشکلات اقتصادی، از نظر مسائل اجتماعی نیز رسوا شده است، هر روز بر اثر شلیک اسلحه تعدادی افراد در آمریکا کشته می‌شوند. پلیس زنی را در آمریکا می‌کشد و این موضوع رسوایی جهانی به بار می‌آورد، اما به دلیل حمایت‌های کارخانه‌های اسلحه‌سازی کسی نمی‌تواند مقابل آن بایستد.

وی افزود:، اما درباره ایران، چهره جمهوری اسلامی ایران در صحنه بین‌المللی پرقدرت است، جمهوری اسلامی ایران کشوری است که سوریه را از چنگال داعش بیرون می‌کشد و داعش را نابود می‌کند. ایران در بین ملت‌های دنیا جایگاه دارد و جایگاه خوبی هم دارد، اما روابط بین دول ما دچار مشکل است و آن هم به خاطر مشکلاتی است که نظام استکبار برای ما درست کرده است. قدرت ایران غیرقابل انکار است، امسال سخت‌ترین درگیری را با آمریکا داشتیم، اما آن‌ها را شکست دادیم و اکنون همه موظف هستند که حفظ وحدت کرده و با دولت همراهی کنند.

بادامچیان در پاسخ سوالی مبنی بر اینکه این روز‌ها مردم کمتر قائل به شرکت در انتخابات هستند. یکی از شعار‌های انقلاب، جمهوری اسلامی بود حالا با بحران جمهوریت مواجه هستیم این موضوع به چه شکل قابل حل است تا در انتخابات همه گرایش‌های سیاسی حضور پیدا کنند و جمهوریت بار دیگر احیا شود، گفت: در شعار جمهوری اسلامی ما روز به روز رشد کردیم و طبق موازین و مکتب اسلام پیش رفته‌ایم.

وی افزود: مسائل اجتماعی و اقتصادی باعث کاهش و افزایش مشارکت در انتخابات می‌شود و در انتخابات اخیر رفتار دولت آقای روحانی باعث شد که حضور مردم در انتخابات کاهش یابد. دولت آقای روحانی در نیامدن مردم و مشارکت کمتر مردم مقصر است. ولی من معتقدم بعد از این تجربه حتما مشارکت در انتخابات بعدی افزایش چشمگیری خواهد داشت.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی درباره فعالیت‌های انتخاباتی این حزب گفت: فعالیت انتخاباتی در هنگام انتخابات شکل می‌گیرد، اما امر انتخابات جاری است. نه حزب ما بلکه همه گروه‌ها مشغول هستند و سعی می‌کنند در انتخابات بعدی شرکت کنند. انتخابات آینده ما یک انتخابات پر از رقابت‌های شدید در درون اصولگرایان و اصلاح‌طلبان خواهد بود و راهی هم غیر از این انتخابات وجود ندارد.

بادامچیان در پاسخ به سوال دیگر ایلنا درباره تحلیل بیانیه اخیر رئیس دولت اصلاحات گفت: من برای آقای خاتمی متاسفم، کسی که باور نداشت او رئیس‌جمهور می‌شود، اما رئیس جمهور شد و در هشت سال ریاست‌جمهوری خود به حرف‌هایی که زد، عمل نکرد. من یک بار به ایشان گفتم هیچ نظامی رئیس‌جمهور خود را دور نمی‌اندازد، شما طوری رفتار کن که از شما استفاده شود، اما کار‌ها و رفتار‌هایی انجام داد که خودش هم متوجه نشد چه کار می‌کند و باعث شد در نظام جایی نداشته باشد و رهبری هم از او استفاده نکند.

وی افزود: من ده سال پیش گفتم اصلاحات مرد، اما کسی توجهی به آن نکرد و دیدید که در انتخابات ریاست‌جمهوری با به کار بردن کاندیدای اجاره‌ای اصلاح‌طلبان با روحانی به میدان آمدند و اقدامات روحانی باعث شد تا آبروی اصلاحات برود.

بادامچیان تصریح کرد: بنابراین اصلاح‌طلبی تمام شده و همچنین اصولگرایی شعاری هم به پایان رسیده و در گام دوم انقلاب نیاز به تحول جدی داریم؛ بنابراین ما به اصلاح‌طلبان توصیه می‌کنیم و می‌گوییم ما نمی‌خواهیم شما حذف شوید، می‌خواهیم با حفظ سلیقه در صحنه باشید، اما راهی که امروز می‌روید به بن بست رسیده و گروه‌هایی مجبور شدند به خارج از کشور مهاجرت کنند.

بادامچیان در پاسخ به این سوال که نظر شما درباره عملکرد مجلس یازدهم چیست، گفت: مجلس امروز همراه است و دعوا‌های جناحی وجود ندارد. موضوع دیگر اینکه مجلس نتوانسته به طور کامل درخواست‌های مردم را اجرا کند. امیدواریم بتوانند در مدت باقی مانده مشکلات مردم و خواسته‌های آنان را اجرایی کنند، همچنین به دلیل اینکه این مجلس در اکثریت اصولگرایان است، باید با مجلس سوم و ششم از لحاظ اکثریت مقایسه شود که این دوره مجلس خوبی نسبت به آن دوره است. حتی رئیس مجلس ششم در دیداری به من گفت مدیریت کردن مجلس ششم سخت بود.

وی افزود: دولت سیزدهم هم کارایی خوبی داشته، اما باید در جا‌هایی مانند وزارت صمت تغییراتی ایجاد کند. آقای فاطمی امین قادر به حل مشکلات در حوزه وزارت صمت نیست یک بار آقای فاطمی امین به دفتر ما آمد و با او صحبت کردیم، اما باز هم قادر به حل مشکلات خودرو و مسائل معیشتی مردم نیست و امیدواریم آقای رئیسی در این راه تجدید نظر کند و انتخاب شایسته‌ای داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین