کد خبر: ۸۲۳۵۶۹
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷

محکومیت مدیرکل سابق و ۲ کارمند بنیاد مستضعفان بخاطر اختلاس

دادستان عمومی و انقلاب مرکز گلستان از صدور حکم پرونده اختلاس مربوط به بنیاد مستضعفان استان خبر داد و گفت: در این زمینه مدیرکل سابق و دو کارمند محکوم و ۷۴ قطعه از زمین‌های متعلق به بنیاد مستضعفان به این نهاد بازگردانده شد.
محکومیت مدیرکل سابق و ۲ کارمند بنیاد مستضعفان بخاطر اختلاس
آفتاب‌‌نیوز :

محمود اسپانلو امروز پنج‌شنبه ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۱ در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب قلم و رسانه با بیان اینکه پرونده متعلق به اداره کل بنیاد مستضعفان استان گلستان تعیین تکلیف شد، اظهار کرد: در این زمینه مدیرکل و دو نفر از کارکنان به حبس، جزای نقدی و رد مال محکوم شدند و زمین‌های متعلق به بنیاد مستضعفان به این نهاد بازگردانده شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز گلستان با اشاره به جزئیات رای صادره توضیح داد: "مدیرکل سابق بنیاد مستضعفان استان گلستان به اتهام اختلاس به مبلغ ۲ میلیارد و ۱۴۱ میلیون ریال به تحمل پنج سال حبس محکوم شد.

وی با تاکید بر اینکه وی به پرداخت ۴ میلیارد و ۲۸۲ میلیون ریال جزای نقدی و انفصال دائم از خدمات دولتی و رد مال شامل ۲ میلیارد و ۱۴۱ میلیون ریال در حق بنیاد مستضعفان محکوم شده است، افزود: فرد مذکور به اتهام پولشویی به پرداخت ۴ میلیارد و ۷۵ میلیون ریال در حق دولت و برای اتهام انتقال مال غیر به تحمل چهار سال و یک روز حبس و پرداخت جزای نقدی به میزان ۱۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در حق دولت محکوم شد.

اسپانلو در ادامه به دیگر محکومان این پرونده، اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از کارمند این اداره به اتهام مشارکت در پولشویی به پرداخت ۴ میلیارد و ۳۱۵ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شده است.

وی ارتشا را دیگر اتهام وی دانست و تصریح کرد: در این خصوص حکم ۱۵ ماه حبس و پرداخت ۱۵۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت و انفصال موقت به مدت سه سال و در خصوص اتهام انتقال مال غیر هم به تحمل چهار سال و یک روز حبس و پرداخت ۱۷ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت صادر شده است.

این مقام مسئول از وجود متهم دیگر در این پرونده خبر داد و گفت: وی نیز از کارمندان این اداره بوده و به اتهام مشارکت در پولشویی به پرداخت یک میلیارد و ۸۳۲ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت، محکوم و در خصوص اتهام انتقال مال غیر به سه سال حبس و پرداخت ۷ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت، محکوم شد.

وی با تاکید بر اینکه قوه قضائیه به وظایف ذاتی خود عمل کرده و برای احقاق حقوق همه تلاش خود را می‌کند، اضافه کرد: همه متهمان این پرونده نیز بلافاصله پس از صدور کیفرخواست از مناصب دولتی، تعلیق و با اقدام به موقع دادگستری گلستان ۷۴ قطعه از زمین‌های متعلق به بنیاد مستضعفان به این نهاد بازگردانده شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین