کد خبر: ۸۲۳۵۸۱
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵
تلاش‌ها برای پیگیری وضعیت «نیلوفر حامدی» نتیجه نداد

روزنامه‌نگاران پشت پرده‌ای ندارند که در بازداشت متوجه شوند؛ ما مستحق این رفتار‌ها نیستیم

مدیر مسئول روزنامه شرق گفت: برای پیگیری وضعیت نیلوفر حامدی تلاش‌های زیادی شد، اما هیچ‌کدام نتیجه نداد.
روزنامه‌نگاران پشت پرده‌ای ندارند که در بازداشت متوجه شوند؛ ما مستحق این رفتار‌ها نیستیم
آفتاب‌‌نیوز :

مهدی رحمانیان، مدیرمسئول روزنامه شرق به «هم‌میهن» گفت: «کمیته‌ای برای بررسی و پیگیری وضعیت خبرنگاران بازداشتی تشکیل شد که دو مدیر مسئول هم عضو آن بودند. از طریق این کمیته نامه‌نگاری‌های زیادی شد، درخواست ملاقات با مقامات شد، اما به هیچ‌کدام پاسخی ندادند. به صورت شخصی هم این موضوع را پیگیری کردم که باز هم بی‌نتیجه بود. در این مدت ۴ نفر از خبرنگاران شرق، جز خانم حامدی درگیر پرونده‌های امنیتی شدند که برای دو نفر از آن‌ها ظاهرا قرار منع‌تعقیب صادر شده است.»

او افزود: «در ارتباط با الهه محمدی و نیلوفر حامدی باید رویه‌ای که برای سایر خبرنگاران در پیش گرفته شده، انجام شود. به‌طورکلی بازداشت خبرنگار و مدیرمسئول را متوجه نمی‌شویم. خبرنگاران و مسئولان رسانه‌ای، در دسترس هستند، آن‌ها حرف‌های‌شان را در قالب مطالبی منتشر می‌کنند، بنابراین چرا باید آن‌ها را بازداشت کرد.»

رحمانیان توضیح داد: «امیدوارم این دو خبرنگار هم آزاد شوند. به هر حال آن‌ها زحمات زیادی کشیدند و مسائلی را منتقل کردند که مسئولان خودشان هم می‌دانستند. چیزی نبوده که در جریان نباشند؛ بنابراین امیدوارم با اصحاب رسانه با رأفت بهتر و بیشتری برخورد شود. ما مستحق این رفتار‌ها نیستیم.»

او اضافه کرد: «روزنامه‌نگاران در اتاق شیشه‌ای هستند. تمام کارهای‌شان روشن و آشکار است و پشت‌پرده‌ای ندارند که بخواهند در بازداشت‌ها متوجه آن شوند. همه‌چیز روشن است.»

منبع: هم‌میهن

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین