کد خبر: ۸۲۳۸۱۰
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲

گزارش راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۱

راهپیمایی سراسری ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ در ۱۴۰۰ شهر و ۳۸ هزار روستای کشور آغاز شد.
گزارش راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
آفتاب‌‌نیوز :

راهپیمایی چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی از ساعت ۹:۳۰ صبح به طور همزمان در تهران و سراسر کشور آغاز شد.

این مراسم در حالی امروز و با حضور سراسری مردم کشور برگزار می‌شود که در دو سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا حضور مردمی در این راهپیمایی در اشکال خودرویی و موتوری برپا شده بود.

توزیع رایگان نهال در حاشیه راهپیمایی

خبرگزاری ایلنا نوشت: مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت از توزیع رایگان نهال در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن در سراسر کشور در بین شرکت‌کنندگان در مراسم امروز خبر داد و به ایلنا گفت: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت سه هدف اساسی شامل ترسیب کربن، جبران روند تخریب جنگل‌ها در سال‌های اخیر و افزایش سرانه فضای سبز در کشور را دنبال می‌کند.

رضا احمدی (مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در ایران) ضمن تبریک پیروزی سالروز انقلاب اسلامی گفت: امروز به مناسبت ۲۲ بهمن، سازمان منابع طبیعی در سراسر کشور در حاشیه مراسم راهپیمایی به صورت رایگان نهال توزیع می‌کند و براساس دستور ریاست محترم سازمان، امروز تمام نهالستان‌های کشور آمادگی دارند به هر تعدادی که راهپیمایان می‌خواهند، نهال در اختیار آن‌ها قرار دهند تا به صورت مردمی در این روز تاریخی در ۳۱ استان کشور شاهد نهال‌کاری گسترده باشیم.

امیر سیاری (رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران) و حجت الاسلام مرتضوی‌مقدم (رئیس دیوان عالی کشور) از دیگر چهره‌های حاضر در مراسم امسال بودند.

محمد صالح طبری (رئیس اورژانس تهران) با حضور در این مراسم گفت: ۵۰ دستگاه آمبولانس، ۴ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۵۰ دستگاه موتورلانس در این مراسم مستقر شده‌اند. همچنین با ۲۵ دستگاه خودروی امدادی فرماندهی و سایر خودرو‌ها و یک کلینیک سیار در حال ارائه خدمات به مردم هستیم.

رئیس اورژانس تهران تصریح کرد: این‌ها نیرو‌هایی هستند که خارج از شیفت فعالیت می‌کنند و از توان عملیاتی پایگاه‌های اورژانس کم نشده است و پایگاه‌های اورژانس در حال ارائه خدمات معمول خود نیز هستند. همچنین یک ایستگاه خدمات سلامت در تقاطع خیابان وصال برای ارایه خدمات سلامت به مردم برپا شده است.

حضور روحانی

حسن روحانی یکی از چهره‌هایی بود که در دقایق ابتدایی راهپیمایی در این مراسم حضور یافت. همچنین محمود واعظی و محمدجواد آذری جهرمی با حضور در تقاطع اسکندری به جمع راهپیمایان پیوستند.

موشک سجیل در مسیر راهپیمایی امسال به نمایش درآمد.

این مراسم به صورت همزمان در بیش از هزار و ۴۰۰ شهر و بیش از ۳۸ هزار روستای کشور برگزار می‌شود.

مردم در تهران از مسیر‌های دوازده‌گانه اعلام شده، به سوی میدان آزادی راهپیمایی می‌کنند و سخنران مراسم تهران رئیس‌جمهور است.

مراسم ویژه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در تمام سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها و خانه‌های فرهنگ ایران در ۷۰ نمایندگی و بیش از ۵۰ کشور با حضور ایرانیان برگزار می‌شود.

تمامی رسانه‌های خارجی مقیم با حدود ۲۰۰ خبرنگار و تصویربردار و بیش از ۶ هزار ۵۰۰ عوامل رسانه‌ای داخلی و در مجموع بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ خبرنگار، عکاس و تصویربردار، مراسم ۲۲ بهمن در سراسر کشور را پوشش خبری خواهند داد. همچنین، تمامی شبکه‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی از جمله بیش از ۳۵۰ گروه خبری و تمام شبکه‌های برون مرزی و جام جم در تهران و تمام شبکه‌های استانی کشوردر مسیر‌های راهپیمایی، مراسم ۲۲ بهمن را به صورت مستقیم پوشش خبری – تصویری می‌دهند.

در تمامی مسیر‌های منتهی به میدان آزادی در تهران، بیش از ۱۶۰۰ غرفه اطلاع‌رسانی، فرهنگی، نمایشگاهی و نظامی جلوه‌هایی از دستاورد‌های ۴۴ساله را به نمایش خواهند گذاشت.

وجود ۱۵۰ غرفه با موضوع جهاد تبیین و ۳۱ غرفه معرفی اقوام ایرانی، از غرفه‌های جدید و نوآوری‌های امسال است.

این راهپیمایی در بیش از ۱۴۰۰ شهر و بیش از ۳۸۰۰۰ روستای کشور برگزار خواهد شد.

این مراسم شکل سراسری و رأس ساعت ۹:۳۰ در میدان آزادی تهران، با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجیدتوسط یکی از قاریان ممتاز بین‌المللی و اجرای سرود رسمی جمهوری اسلامی ایران آغاز و با پرواز بادکنک‌ها و کاغذ‌های رنگی از برج آزادی و انجام جلوه‌های ویژه، سقوط چتربازان نیرو‌های مسلح و انجام عملیات نمایش هوایی، اجرای سرود توسط رزم‌نوازان دژبان ارتش جمهوری اسلامی ایران، قرائت قطعنامه سراسری یوم الله ۲۲ بهمن ۱۴۰۱، سخنرانی رئیس جمهور و گلباران مردم توسط بالگرد‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان مراسم همراه خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین