کد خبر: ۸۲۷۲۴
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۸۷ - ۰۸:۲۵

فیلم «ضرورت‌های زندگی» در جشنواره فیلم فجر به نمایش در می‌آید

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ فیلم سینمایی «ضرورت‌های زندگی» به کارگردانی بنوآ پیلون در بخش بین الملل بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر به روی پرده می‌رود.
 
به گزارش سرویس هفت هنر آفتاب، در این فیلم که محصول سال 2007 سینمای کانادا است بازیگرانی چون ناتار اونگولاک، اِولین جلیناس، لوییز مارلو، گای تووت و آنتوان برتراند نقش آفرینی می‌کنند.
 
داستان این فیلم در دهه 1950 می‌گذرد که پس از همه‌گیر شدن بیماری سل در شمالی‌ترین نقاط کانادا بسیاری از اسکیموها برای معالجه ناچار به حرکت به سوی شهرهای مختلف کانادا می‌شوند.
 
تیوی به آسایشگاه مسلولان شهر کبک می‌رود و در دنیایی یکسره بیگانه قادر به ارتباط برقرار کردن با هیچکس نیست. زمانی که پرستار او، کارول، متوجه می‌شود که بیماری تیوی از خطرناک‌ترین نوع آن نیست، برای کمک به بهبود او ترتیبی می‌دهد که پسرک یتیمی به نام کاکی به آن مؤسسه منتقل شود. این پسربچه نیز بیمار است اما تجربه زندگی در هر دو فرهنگ را دارد و می‌تواند به هر دو زبان صحبت کند. تیوی از طریق هم‌صحبت شدن با کاکی و در میان گذاشتن وجوه فرهنگی‌اش با دیگران، غرور و انرژی خود را باز می‌یابد. 

بنوآ پیلون به عنوان دستیار کارگردان با فیلمسازانی مانند شارل بینامه، ژان بودن، آندره ملانسون، روبر فاورو، ژان بودری و کلود گانیون همکاری کرد و بعد از آن چند فیلم را کارگردانی کرد که عبارتند از: «به پرندگان نگاه کن» (1994، برنده جایزه بافه طلایی بهترین درام بالای 30 دقیقه جشنواره یورکتون)؛ «تسبیح و ملت کوچک» (1997)؛ «امپرسیونز، پیرامون کوارتت زهی کلود دبوسی» (1998، نامزد سه جایزه ژمو)؛ 15 اپیزود از سریال تلویزیونی «شبکه» (99-1998) و فیلم مستند «3 خواهر و 2 زمان» (2002) که در بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی فیلم‌های هنری مونترآل در سال 2003 به نمایش در آمد.فیلم بعدی او «روژه تاپن، فروشنده ادویه متنوع» (2003) در کانادا و خارج از این کشور جوایز متعددی را به خود اختصاص داد، فیلم بعدی «نستور و فراموش‌شدگان» (2006) در جشنواره بین المللی فیلم مونترآل و بخش مسابقه مستند بین‌المللی جشنواره فیلم نامور به نمایش درآمد و «اخباری از شمال» (2007) در جشنواره آبیتیبی-تمیسامینگ و RIDM نمایش داده شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین