کد خبر: ۸۲۹۰۵۹
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹
در ۱۱ ماهه امسال

صاحبان خودرو‌ها و خانه‌های لوکس چقدر مالیات دادند؟

هرچند مدتی است که بحث مالیات خودرو‌های لوکس مطرح است، اما همچنان میزان مالیاتی که صاحبان این خودرو‌ها پرداخت می‌کنند، بسیار ناچیز است؛ به طوریکه صاحبان خودرو‌ها و خانه‌های لوکس در ۱۱ ماهه امسال جمعا ۴۷۱ میلیون تومان مالیات پرداخت کردند.
صاحبان خودرو‌ها و خانه‌های لوکس چقدر مالیات دادند؟
آفتاب‌‌نیوز :

مالیات بر انواع خودرو‌های سواری و وانت دو کابین دارای شماره انتظامی شخصی گران قیمت به یکی از ردیف‌های درآمدی مالیاتی تبدیل شده است. بر این اساس در سال جاری صاحبان خودرو‌های بالای یک میلیارد تومان مشمول پرداخت مالیات بودند.

البته میزان درآمد دولت از این محل بسیار ناچیز بوده است؛ به طوریکه مالیات دریافتی از انواع خودرو‌های سواری و وانت دوکابین دارای شماره انتظامی شخصی گران قیمت در شش ماه امسال حدود ۲۸۱ میلیارد، در هفت ماه حدود ۳۱۴ میلیارد و در هشت ماه حدود ۳۷۵ میلیارد تومان بوده است.

در واقع صاحبان خودرو‌ها و خانه‌های لوکس در هشت ماه امسال جمعا کم‌تر از ۴۰۰ میلیون تومان مالیات پرداخت کردند.

بر این اساس و طبق آخرین آمار، دولت از محل مذکور در ۱۱ ماهه سال جاری ۴۷۱ میلیارد تومان درآمد کسب کرد.

البته، دولت برای سال آینده نیز روی این خودرو‌ها حساب باز کرد و در لایحه بودجه سال آینده پیش‌بینی کرده که صاحبان خودرو‌های بالای ۱.۵ میلیارد تومان مالیات پرداخت کنند و از این محل برای خود ۷۰۷۰ میلیارد تومان درآمد پیش‌بینی کرده است. اما در نهایت مجلس به این نتیجه رسید که صاحبان خودرو‌های بالای سه میلیارد تومان مالیات بدهند و رقمی که دولت پیش‌بینی کرده بود را در هاله‌ای از ابهام برد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین