کد خبر: ۸۳۰۴۹۹
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷
"اینکه افراد جرأت نکنند امر به معروف کنند خطرناک است"

امام جمعه قم: اگر آمریکا آدم شد، آشتی می‌کنیم/ می‌خواهیم با همه آشتی کنیم، جز رژیم اشغالی

حسینی بوشهری گفت: بنای ما این است که با همه از در آشتی وارد شویم و تنها استثنای ما رژیم اشغالی است و آمریکا هم اگر روزی آدم شد و به خواسته‌های ملت تن داد آن‌جا هم بحثی نداریم. اینکه افراد جرأت نکنند امر به معروف کنند خطرناک است. این به خاطر سکوتی است که حاکم شده و اجازه جولان به دیگران می‌دهد.
امام جمعه قم: اگر آمریکا آدم شد، آشتی می‌کنیم/ می‌خواهیم با همه آشتی کنیم، جز رژیم اشغالی
آفتاب‌‌نیوز :

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه قم که ۲۶ اسفند در مصلی قدس قم برگزار شد، در رابطه با آنچه در سال ۱۴۰۱ رخ داد، عنوان کرد: در سال جاری شرکت‌های دانش بنیان توسعه پیدا کردند و در سایه توسعه نیز اشتغال ایجاد شد، اما با حد مطلوب فاصله داریم.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه یادآور اضافه کرد: تحرکات خوبی در سیاست خارجی اتفاق افتاد و ارتباط با کشور‌های همسایه مانند عربستان و امارت رخ داد.

وی خطاب به اصول گرا و اصلاح طلب گفت: آنچه مربوط به شرایط کشور، امنیت و حل مشکلات مردم است قابل شوخی نیست. به رخ هم نکشیم و دعوای داخلی راه نیندازیم.

وی یادآور شد: اگر خوب است، دیر یا زوداش مهم نیست، اگر می‌تواند مشکلی از کشور حل کند کنار هم باشید تا این مسئله شکل بگیرد. بنای ما این است که با همه کشور‌ها از در آشتی وارد شویم و تنها استثنای ما رژیم اشغالی است و آمریکا هم اگر روزی آدم شد و به خواسته‌های ملت تن داد آن‌جا هم بحثی نداریم.

امام جمعه قم با اشاره به آغاز سال نو گفت: نوروز بشارت بهار می‌دهد و امیدوارم روزی نوروز بشارت بهار ظهور مهدی (عج) بدهد. زمانی که اسلام وارد ایران شد فرهنگ اسلامی را با سنت‌های ملی درهم آمیختند و نتیجه این شد که در هنگام سال نو زمزمه «یا مقلب القلوب والابصار» در همه جا شنیده می‌شود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، امربه معروف و نهی از منکر را از دیگر عوامل سعادت دانست و تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه الهی فراموش شده است. باید برای دعوت به نیکی و بازداشتن از بدی‌ها چاره اندیشی کرد. در جامعه اسلامی نباید بی تفاوتی وجود داشته باشد. اینکه افراد جرأت نکنند امر به معروف کنند خطرناک است. این به خاطر سکوتی است که حاکم شده و اجازه جولان به دیگران می‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین