کد خبر: ۸۳۰۷۲۵
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۸
تبلیغات

اتاق خواب مستر چیست؟

اتاق مستر یکی از اتاق‌های ویلا‌ها و منازل مجلل و شیک است که ابعاد بزرگی دارد. در این اتاق خواب از امکانات و وسایل مختلفی نظیر مختلفی نظیر قفسه کتاب، مبلمان و صندلی راحتی استفاد می‌شود. همچنین در اتاق مستر سرویس بهداشتی و حمام هم طراحی می‌شود. این مطلب اطلاعات کاملی درباره نکات طراحی اتاق خواب مستر به شما ارائه می‌کند.
اتاق خواب مستر چیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

طراحی اتاق خواب مستر یکی از ایده‌های پرطرفدار در خانه‌های بزرگ و مجلل است. بزرگترین اتاق خواب در منازل با نام اتاق مستر شناخته می‌شود و از تخت خواب شیک در دکوراسیون آن استفاده می‌شود.

امکانات اتاق خواب مستر محدود به سرویس خواب مجلل و شیک نیست، بلکه می‌توان از مبلمان، آباژور یا اکسسوری‌های متنوع در این اتاق‌ها استفاده کرد. این مطلب راهنمای کاملی درباره ویژگی‌های اتاق خواب مستر، مزایا و معایب طراحی آن در منزل است. پس خواندن ادامه این مطلب را از دست ندهید.

ابعاد اتاق خواب مستر چقدر است؟

وقتی صحبت از یک اتاق خواب بزرگ با نام مستر است، سوال اغلب افراد این است که ابعاد این اتاق بزرگ چقدر است. واقعیت این است که ابعاد دقیق و مشخصی بر اساس مترمربع برای اتاق مستر وجود ندارد، بلکه اتاق‌هایی که از اتاق خواب معمولی بزرگ‌تر باشند و سرویس بهداشتی و حمام و امکانات متنوع دیگری داشته باشند با نام اتاق مستر شناخته می‌شوند.

یکی دیگر از مواردی که در ابعاد این اتاق‌ها باید در نظر داشته باشیم این است که اتاق‌های مستر تراس یا بالکن دارند تا کسانی که داخل اتاق هستند بتوانند از منظره زیبای بیرون از اتاق استفاده کنند.

نکته بااهمیت این است که اتاق خوابی که با نام مستر شناخته می‌شود نباید پر از وسایل مختلف باشد تا هیچ جایی برای رفت و آمد راحت در اتاق وجود نداشته باشد. به عبارت دیگر اصل اولیه‌ای که در طراحی این اتاق‌ها در نظر گرفته می‌شود، راحتی است، پس باید فضای کافی در اتاق خالی بماند تا بتوان به‌راحتی در اتاق رفت و آمد کرد.

طراحی اتاق خواب مستر

با توجه به اینکه ابعاد اتاق خواب مستر بزرگتر از حد معمول است، طراح دکوراسیون داخلی می‌تواند از ابزار‌ها و امکانات مختلفی برای طراحی اتاق خواب استفاده کند. به طور مثال امکانات رفاهی که داخل اتاق مستر به کار می‌رود بیشتر از اتاق‌های دیگر است.

اتاق خواب معمولی فقط فضایی برای تخت خواب دارد، اما در طراحی اتاق مستر می‌توان علاوه بر تخت خواب، از دراور، پاتختی، کمد یا قفسه کتاب هم استفاده کرد.

برای زیباتر جلوه کردن اتاق مستر می‌توان از آینه‌های دکوراتیو هم استفاده کرد. استفاده از آینه باعث می‌شود انعکاس نور در اتاق بیشتر شود و فضای اتاق بزرگ‌تر و مجلل‌تر به نظربیاید. می‌توان آینه‌های دکوراتیو را روی دیوار اتاق نصب کرد یا اینکه روی درب کمد‌ها از آن استفاده کرد.

یکی از موارد بااهمیتی که در طراحی اتاق خواب مستر مورد توجه قرار می‌گیرد، نورپردازی آن است. پنجره‌های بزرگی که در اتاق وجود دارد، موجب فراهم شدن نور طبیعی می‌شود، اما برای جلوه بهتر اتاق لازم است از نورپردازی مصنوعی با آباژور و هالوژن هم استفاده شود تا فضا شیک‌تر به نظر بیاید.

اتاق خواب مستر چیست؟

رنگ اتاق خواب مستر

یکی از نکات بااهمیتی که در طراحی اتاق خواب باید مورد توجه قرار بگیرد، انتخاب رنگ مناسب برای دکوراسیون است. بهترین رنگ برای اتاق خواب رنگی است که آرامش‌بخش باشد و فضایی را فراهم کند که امکان خواب آسوده‌تر را برای فرد فراهم کند.

رنگ‌های روشن برای طراحی اتاق خواب مستر کاملا مناسب هستند، زیرا نور را به خوبی منعکس می‌کنند و فضای اتاق را بزرگ‌تر نشان می‌دهند. به طور مثال رنگ‌های صورتی، آبی روشن و رنگ‌های روشن طیف سبز برای داشتن خواب آرام مناسب هستند.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که در طراحی اتاق خواب مستر نباید از رنگ‌های مختلف استفاده کنید، چون فضا گیج کننده و شلوغ می‌شود. بهتر است وسایل دکوراسیون اتاق خواب بیشتر از دو یا سه رنگ نباشند.

امکانات اتاق خواب مستر شامل چه مواردی است؟

اتاق خواب معمولی با اتاق خواب مستر تفاوت‌های اساسی دارد. یک اتاق معمولی فقط مکانی برای خوابیدن است و فضای کافی برای استفاده از وسایل دیگر در آن وجود ندارد، اما در طراحی اتاق مستر از امکانات مختلفی متناسب با نیاز و سلیقه استفاده می‌شود.

طراح داخلی می‌تواند با اجرای بهترین چیدمان نظر افراد مختلف را جلب کند. به طور مثال حتی برای اینکه امکان گفتگو کردن یا مطالعه فراهم باشد می‌توان از مبلمان نشیمن دونفره یا یک صندلی راحتی در کنار پنجره اتاق استفاده کرد. کتابخانه بزرگ در اتاق‌های مستر بر زیبایی دکوراسیون آن می‌افزاید و باعث می‌شود حضور در فضا دلپذیرتر شود.

حتی می‌توان در این اتاق‌ها از تلویزیون هم استفاده کرد تا فرد برای تماشای برنامه مورد علاقه خود مجبور نباشد به اتاق نشیمن برود.

یکی از امکانات ویژه که در طراحی‌های مدرن اتاق خواب مستر مورد توجه قرار می‌گیرد، کلوزت روم است. کلوزت روم یا اتاق لباس فضایی برای قرار دادن لباس، کیف و کفش یا وسایلی نظیر چمدان است.

معایب اتاق خواب مستر چیست؟

اگر تصور می‌کنید همیشه طراحی اتاق مستر موجب راحتی و آسایش می‌شود، باید به شما بگوییم اشتباه می‌کنید. برخی از مواردی که در طراحی این اتاق‌ها به کار می‌رود مشکلاتی را ایجاد می‌کنند. به طور مثال طراحی حمام در اتاق خواب باعث می‌شود از اتاق بوی نم و رطوبت به مشام برسد که برای بسیاری از افراد این مورد آزاردهنده است.

حتی نفوذ رطوبت به اتاق خواب باعث فرسودگی برخی از وسایل اتاق خواب و کاهش ماندگاری آن‌ها می‌شود. به جز این باید به این مورد هم دقت داشته باشیم که در سرویس بهداشتی خواب مستر باید سیستم تهویه مناسبی نصب شود تا کسانی که در اتاق حاضرند از بوی نامطبوع سرویس بهداشتی اذیت نشوند.

جمع‌بندی

اتاق مستر یکی از اتاق‌های ویلا‌ها و منازل مجلل و شیک است که ابعاد بزرگی دارد. در این اتاق خواب از امکانات و وسایل مختلفی نظیر مختلفی نظیر قفسه کتاب، مبلمان و صندلی راحتی استفاد می‌شود. همچنین در اتاق مستر سرویس بهداشتی و حمام هم طراحی می‌شود. این مطلب اطلاعات کاملی درباره نکات طراحی اتاق خواب مستر به شما ارائه می‌کند.

دکوچید تولیدکننده سرویس خواب، جاکفشی، دراور و کتابخانه است که محصولات باکیفیت و شیکی را با قیمت مناسب در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. این فروشگاه در تهران و کرج شعبه دارد و کسانی که فرصت خرید حضوری نداشته باشند، می‌توانند سفارشات خود را از طریق سایت ثبت کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین