کد خبر: ۸۳۱۲۱۷
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰
تصور می‌کنم رهبران منطقه به اندازه کافی عاقل هستند که گفتگو را انتخاب کنند

باقری: خداوند دیپلمات‌ها را برای مذاکره خلق کرده تا به برقراری ثبات کمک کنند

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران امروز در نشست مطبوعاتی در ایروان تصریح کرد: ایران همواره شریک قابل اعتمادی در ایجاد صلح و امنیت است.
باقری: خداوند دیپلمات‌ها را برای مذاکره خلق کرده تا به برقراری ثبات کمک کنند
آفتاب‌‌نیوز :

علی باقری، معاون سیاسی وزیر خارجه ایران امروز چهارشنبه در نشست مطبوعاتی در ایروان پایتخت کشور ارمنستان گفت: به دعوت همتای ارمنستانی ام و به عنوان بخشی از رایزنی‌ها از این کشور دیدار می‌کنم؛ امروز و دیروز مذاکرات سازنده‌ای با همتای ارمنستانی خود و وزیر امور خارجه ارمنستان داشتم.

به گزارش آرمن پرس، معاون سیاسی وزیر خارجه ایران ادامه داد: در این گفتگو‌ها بر موضع استوار ایران در موضوع برقراری صلح پایدار در منطقه تاکید شد. ما همچنین در نشست‌های خود تاکید کردیم که ایران همواره شریک قابل اعتمادی در ایجاد صلح و امنیت است.

«علی باقری» در ادامه اضافه کرد: کشور‌های منطقه خود ضامن صلح و ثبات هستند و حضور نیرو‌های خارجی نمی‌تواند تضمین کننده ثبات و صلح باشد؛ زیرا این نیرو‌ها اهداف دیگری را دنبال می‌کنند.

این مقام ایرانی در ادامه نشست مطبوعاتی مذکور در پاسخ به سوالی درباره اقدام جمهوری آذربایجان در ارتباط با محاصره گذرگاه لاچین و اشغال سرزمین‌های مستقل ارمنستان و نیز روایت‌های نادرست و جعلی «آذربایجان غربی» و «آذربایجان جنوبی» گفت: خداوند دیپلمات‌ها را خلق کرده تا از طریق گفتگوی مسالمت آمیز به برقراری ثبات کمک کنند.

وی تأکید کرد: تصور می‌کنم که رهبران کشور‌های منطقه به اندازه کافی عاقل هستند که راه گفتگو را برای حل مسائل انتخاب کنند. ایران از تمام ظرفیت و قابلیت خود برای حل مسائل از طریق گفتگوی مسالمت آمیز استفاده خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین