کد خبر: ۸۳۱۲۸۳
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱

فوتی های تصادفات در زنجان ۱۰۰ درصد افزایش یافت

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان گفت: از آغاز اجرای طرح نوروزی تا کنون پنج نفر به دلیل تصادف در جاده های استان جان خود را از دست دادند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۰۰ درصدی را نشان می دهد.
فوتی های تصادفات در زنجان ۱۰۰ درصد افزایش یافت
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ مهدی میناخانی روز پنجشنبه افزود: بیشترین علل فوتی های تصادفات استان از زمان اجرای طرح نوروزی تاکنون، خستگی و خواب آلودگی بوده است.

وی توصیه کرد رانندگان در خصوص پیش بینی، زمان سفر را مد نظر قرار داده و در طول مسیر به ازای هر ۲ ساعت رانندگی ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در پارکینگ امن، توقف کنند و استراحت داشته باشند و سپس حرکت کنند.

این مسوول یادآور شد: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر تداوم بارش ها در چند روز آینده از رانندگان درخواست می شود به ویژه هنگام تردد در مناطق کوهستانی زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

وی با بیان اینکه میزان ترافیک جاده های استان نسبت به روزهای گذشته کمتر شده است، گفت: همچنان بار ترافیکی در آزاد راه‌های زنجان به تبریز و زنجان به قزوین بیشتر است.

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان، بیشترین عامل تصادفات رانندگی منجر به فوت در جاده‌های استان را بی توجهی به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان وسایل نقلیه عنوان کرد و گفت: بیشترین وقوع تصادفات در یک تا ۳۰ کیلومتری شهرهای استان اتفاق می‌افتد که ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان و اصرار بر ادامه رانندگی به منظور رسیدن به مقصد است.

استان زنجان حدود پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر آزادراه، بزرگراه و راه‌های اصلی و فرعی دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.

۳۷ دستگاه نظارت تصویری و ۵۸ دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین