کد خبر: ۸۳۱۳۶۰
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
آسمان ایران دوباره بارانی می‌شود

هواشناسی ۴/ ۱/ ۱۴۰۲/سامانه بارشی جدید در راه است؛ باران و برف ایران را فرا می‌گیرد

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، آسمان کشور از یکشنبه آینده دوباره بارانی خواهد شد.
هواشناسی ۴/ ۱/ ۱۴۰۲/سامانه بارشی جدید در راه است؛ باران و برف ایران را فرا می‌گیرد
آفتاب‌‌نیوز :

روز جمعه ۴ فروردین ۱۴۰۲، در غالب مناطق کشور جو پایدار و آسمان صاف خواهد بود و تنها در ارتفاعات آذربایجان غربی بارش پراکنده رخ می‌دهد.

روز شنبه ۵ فروردین به جهت گذر امواج کم دامنه از روی کشور برای برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، غرب و ارتفاعات و دامنه‌های البرز غربی در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ خواهد داد.

به گزارش مهر، یکشنبه ۶ فروردین، سامانه بارشی از غرب کشور وارد می‌شود که در نواحی جنوب غرب، غرب و شمال غرب و به‌تدریج ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی ارتفاعات و دامنه‌های البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد ریزش تگرگ و در نواحی مرتفع و سردسیر بارش برف و کولاک برف همراه خواهد بود.

دوشنبه ۷ فروردین، گستره فعالیت سامانه کل کشور به جز استان‌های سیستان و بلوچستان را در بر خواهد گرفت و روز سه شنبه ۸ فروردین، از فعالیت سامانه در نیمه غربی کشور کاسته می‌شود و شدت بارندگی در مناطق جنوب، جنوب شرق و شرق کشور خواهد بود.

تا یکشنبه در نیمه غربی و از جمعه تا دوشنبه در نیمه شرقی کشور روند دما افزایشی خواهد بود.

بعدازظهر یکشنبه تا چهارشنبه خلیج فارس و طی روز‌های دوشنبه تا چهارشنبه تنگه هرمز و دریای عمان به سبب وزش باد شدید مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران نیز روز شنبه ۵ فروردین، کمی ابری تا نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد خواهد بود.

ورود سامانه بارشی به کشور طی روز یکشنبه/ باران و برف کشور را فرا می‌گیرد

سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی روز یکشنبه ۶ فروردین خبر داد و اعلام کرد: بارش باران و برف کشور را فرا می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در اکثر مناطق کشور جو پایدار و آسمان صاف است و تنها در آذربایجان غربی بارش‌های پراکنده روی می‌دهد.

فردا شنبه به دلیل گذر امواج کم‌دامنه از روی کشور برای برخی مناطق استان‌های واقع در شمال غرب، غرب و ارتفاعات و دامنه‌های البرز غربی در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و رگبار پراکنده روی می‌دهد.

یکشنبه سامانه بارشی جدیدی از غرب وارد کشور می‌شود که در جنوب غرب، غرب، شمال غرب و به‌تدریج در ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش باران، گاهی همراه با رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد ریزش تگرگ و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف آغاز می‌شود.

دوشنبه آینده گستره بارش‌ها کل استان‌های کشور به سیستان و بلوچستان را در برخواهد گرفت. سه‌شنبه از فعالیت سامانه بارشی در غرب کشور کاسته شده و شدت بارش‌ها برای جنوب، جنوب شرق و شرق خواهد بود.

تا روز یکشنبه نیمه غربی و از جمعه تا دوشنبه نیمه شرقی کشور به ویژه سواحل دریای خزر روند دما افزایشی خواهد بود. بعدازظهر یکشنبه تا چهارشنبه نیز خلیج‌فارس و طی روز‌های دوشنبه تا چهارشنبه تنگه هرمز و دریای عمان به دلیل وزش باد شدید مواج و متلاطم است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین