کد خبر: ۸۳۱۳۹۳
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲

هشدار پلیس فتا در رابطه با دانلود ادعیه مذهبی

رئیس پلیس فتای البرز بابیان اینکه برخی ازمجرمان سایبری به دنبال سوءاستفاده از مناسبت‌ها به ویژه مناسبت‌های مذهبی هستند، گفت:مراقب کلاهبرداری ازطریق دانلود ادعیه ازسایت‌های غیرمعتبر باشید.
هشدار پلیس فتا در رابطه با دانلود ادعیه مذهبی
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ رسول جلیلیان اظهار کرد: برخی از مجرمان سایبری با سوءاستفاده از مناسبت‌های مختلف و به خصوص مناسبت‌های مذهبی به دنبال برانگیختن احساسات هموطنان و در نهایت سوءاستفاده از آنان هستند. یکی از اقدامات مجرمانه این افراد ارائه فایل‌ها و ادعیه‌های مذهبی برای دانلود است که گاهی برخی از آن‌ها آلوده به بدافزار‌های مخرب یا جاسوسی بوده و به محض دانلود به سیستم قربانی نفوذ می‌کنند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: مراقب کلاهبرداری دانلود ادعیه از سایت‌های غیرمعتبر باشید و به هیچ عنوان این نوا‌ها و ادعیه‌ها را از لینک‌های شبکه‌های اجتماعی دانلود نکنید.

وی خاطر نشان ساخت: همچنین شهروندان مراقب کلاهبرداری با شگرد پرداخت نذورات باشند و باید برای واریز کمک‌ها و نذورات خود برای افراد بی‌بضاعت یا بیماران نیازمند، حتماً از طریق سایت مؤسسات معتبر و درگاه پرداخت همان سایت اقدام کنند و به هیچ عنوان به پیام‌های تبلیغاتی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی اطمینان نکنند.

سرهنگ جلیلیان در پایان گفت: شهروندان در صورت امکان بصورت حضوری کمک‌ها و نذورات نقدی خود را به نیازمندان و یا مؤسسات خیریه تحویل داده، ولی اگر قصد دارند از طریق اینترنتی این کار را انجام دهند، برای اطلاع از آدرس صحیح اینترنتی ارگان‌ها و مؤسسات مذکور، به خبرگزاری‌های معتبر خصوصاً اطلاع‌رسانی صدا و سیما توجه نمایند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین