کد خبر: ۸۳۱۴۰۹
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۲

روسیه: آمریکا در امور داخلی دیگر کشورها دخالت می‌کند/ ما نمی‌توانیم بی‌تفاوت بمانیم

سخنگوی کرملین امروز (جمعه) اعلام کرد، آمریکا به مداخله در امور داخلی دیگر کشورها از جمله بلاروس ادامه می‌دهد و روسیه نمی‌تواند نسبت به این مساله بی‌تفاوت باشد.
روسیه: آمریکا در امور داخلی دیگر کشورها دخالت می‌کند/ ما نمی‌توانیم بی‌تفاوت بمانیم
آفتاب‌‌نیوز :

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد، آمریکا قصد دارد نماینده ویژه‌ای برای امور بلاروس منصوب کند تا با مقامات ارشد اپوزیسیون این کشور همکاری داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در کنفرانسی خبری گفت: کاملا واضح است که آمریکا به مداخله مستقیم و غیرمستقیم در امور داخلی کشورهای مختلف از جمله بلاروس ادامه می‌دهد و این چیزی نیست جز مداخله در امور داخلی. بدون شک این مساله نیازمند توجه ویژه بخصوص از سوی دوستانمان در بلاروس است و قطعا ما نمی‌توانیم نسبت به این مساله بی‌تفاوت باشیم اما مطمئنیم که بلاروس کشوری باثبات، قوی و مقاوم در برابر آنهایی است که می‌خواهند در امور داخلی‌اش دخالت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد، روسیه و قزاقستان متحد و دوستان فوق‌العاده‌ای هستند و روابط دوجانبه میان آنها بیش از پیش گسترش خواهد یافت.

پسکوف به خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا فشار احتمالی غرب بر قزاقستان می‌تواند بر روابط این دو کشور تاثیر بگذارد یا خیر، گفت: روسیه و قزاقستان متحد و دوستان فوق‌العاده‌ای هستند. ما برای روابط دوجانبه‌مان ارزش قائلیم و آن را توسعه خواهیم داد.

کشورهای غربی در واکنش به حمله روسیه به اوکراین در فوریه سال گذشته میلادی، تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال کردند. آمریکا همچنین تلاش کرده تا دیگر کشورها را که با مسکو همکاری دارند، تحت فشار بگذارد و تحریم‌هایی را نیز علیه آنها اعمال کند.

وی همچنین اعلام کرد: هنوز هیچ تصمیمی درباره حضور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در نشست قریب‌الوقوع کشورهای بریکس در آفریقای جنوبی اتخاذ نشده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین