کد خبر: ۸۳۱۵۷۸
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵

آمار سفر‌های نوروزی افزایش یافت

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آمار سفر‌های نوروزی را اعلام کرد. برای اطلاع از میزان سفر‌های نوروزی به این گزارش مراجعه کنید.
آمار سفر‌های نوروزی افزایش یافت
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای میزان سفر‌های نوروزی را تا به امروز ۶ فروردین ۱۴۰۲ اعلام کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا امروز (ششم فروردین ماه)، جابه‌جایی مسافر در جاده‌های کشور، رشدی هفت درصدی را نسبت به مدت مشابه پارسال داشته است.

داریوش امانی روز یکشنبه با حضور در استودیو مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری خراسان رضوی در جمع خبرنگاران افزود: در این تعطیلات نوروزی تاکنون در مجموع حدود ۲۰۰ میلیون و روزانه حدود ۱۹ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است.

وی ادامه داد: هم‌اینک سازمان راهداری با استفاده از ۹۰۰ دوربین نظارتی، ۲۱۰۰ سامانه پلاک خوان و ۲ هزار و ۶۰۰ دستگاه ترددشمار در جاده‌های کشور به مردم خدمات می‌دهد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور اظهار داشت: به رانندگان توصیه می‌کنیم حتما قبل از سفر وضعیت ترافیک و شرایط جوی مسیر را از سامانه ۱۴۱ راهداری استعلام کنند.
عضو تاجران ایران شوید و پول پارو کنید.

امانی به وجود مراکز متعدد خدمات بین راهی و نمازخانه در طول راه‌های کشور اشاره کرد و گفت: راه اندازی این ایستگاه‌ها بدین معناست که رانندگان و مسافران مسیر سفر را جزو برنامه و زمان سفر حساب کرده و از آن لذت ببرند و با توجه به توصیه‌های ایمنی برای رفع خستگی، استراحت ۱۵ دقیقه‌ای به ازای هر ۲ ساعت سفر را مد نظر داشته باشند.

وی بیان داشت: با توجه به عملکرد سامانه‌های پلاک خوان، بیشترین مبداء حرکت خودرو‌ها به ترتیب با پلاک تهران، البرز، خراسان رضوی و فارس بوده است و مقصد این سفر‌ها نیز به ترتیب استان‌های شمالی مازندران و گیلان، سپس بندرعباس و بوشهر در جنوب و خراسان رضوی بوده است.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: با تلاش همه عوامل خدمت رسان جاده‌ای از جمله راهداری، هلال احمر و پلیس راه و با وجود افزایش ۱۱ درصدی ورود مسافر جاده‌ای به خراسان رضوی، در نوروز ۱۴۰۲ تاکنون شمار فوتی‌های جاده‌ای ۱۳.۵ درصد و کل تصادفات جاده‌ای ۴۰ درصد کاهش داشته است.

امانی افزود: از ابتدای سفر‌های نوروزی تا امروز ۳.۵ میلیون جابه جایی مسافر با ناوگان حمل و نقل جاده‌ای عمومی داشته‌ایم که فقط نیم میلیون سفر از این تعداد از مبداء مشهد و خراسان رضوی بوده است.

وی میزان رشد سفر نوروزی با ناوگان اتوبوسی در خراسان رضوی را ۲.۵ درصد در مقایسه با سال قبل عنوان کرد و گفت: با وجود کاهش ظرفیت و تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای، شاهد رشد مسافر بوده ایم، که نشان دهنده بهره وری در حمل و نقل جاده‌ای عمومی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین