کد خبر: ۸۳۱۵۷۹
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳
سازمان تعزیرات اعلام کرد:

ثبت ۸ هزار و ۴۴۷ فقره گران فروشی

سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کرد، در ایام نوروز در بازار میوه، آجیل، شیرینی و زولبیا و بامیه حدود ۸ هزار و ۴۴۷ فقره گران فروشی ثبت شده است.
ثبت ۸ هزار و ۴۴۷ فقره گران فروشی
آفتاب‌‌نیوز :

محمدعلی اسفنانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به اینکه این سازمان همه ساله در دو مقطع، پایان سال و همچنین ماه مبارک رمضان، گشت ویژه در بازار میوه، آجیل و شیرینی و زولبیا و بامیه و ... دارد؛ گفت: از تاریخ ۸ اسفند ۱۴۰۱ تا روز ۵ فروردین ۱۴۰۲، در مجموع حدود ۱۰ هزار و ۸۷۷ اکیپ گشت در سراسر کشور داشتیم که حدود ۵۸ هزار و ۴۲۷ مورد را بازرسی کردند، از این تعداد حدود ۱۶ هزار و ۱۲۵ واحد دارای تخلف بودند و مابقی خوشبختانه دارای تخلف نبودند که نشان دهنده تخلف کمتر از یک سوم کسبه است.

اسفنانی افزود: تعداد پرونده‌هایی که در این ایام تشکیل شده است در کالا و خدمات ۱۰ هزار و ۵۴۶ فقره پرونده وارده داشتیم و ۹ هزار و ۷۶ فقره مختومه و در بحث بهداشت و درمان و دارو و مسایل مرتبط با آن ۶۵۵ فقره پرونده وارده داشتیم و ۵۳۴ فقره مختومه و در بحث قاچاق ۳۷ فقره وارده داشتیم و ۳۱ فقره مختومه داشتیم که جمع کل پرونده‌ها حدود ۱۱ هزار و ۲۳۸ فقره پرونده تشکیل شده است که بخشی محکومیت داشته است و بخشی هم برائت داشتند.

او گفت: از حیث فراوانی تخلفات، ما در این ایام حدود ۸ هزار و ۴۴۷ فقره گران فروشی داشتیم، حدود ۹ هزار و ۶۲۴ فقره عدم درج قیمت روی کالا، ۷۴ فقره یا ۷۴ مورد احتکار داشتیم و سایر تخلفات، حدود ۱۱ هزار و ۴۷۳ فقره بوده است که تخلفات دیگر را منتهی می‌شود.

اسفنانی افزود: مردم می‌توانند هر تخلفی که در حوزه صلاحیت ماست از جمله گران فروشی، کم فروشی، تقلب، احتکار، عدم عرضه کالا و امتناع از عرضه کالا و همین طور بحث فروش اجباری را برای رسیدگی، به سامانه ۱۳۵ به صورت مکتوب و تلفنی گزارش کنند و همکاران آمادگی دارند، موضوع را رسیدگی و به مردم خدمات رسانی کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین