کد خبر: ۸۳۱۶۲۸
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۴

۴ مرکز عرضه قلیان و یک کبابی در قم پلمب شد

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم از پلمب شدن چهار مرکز عرضه قلیان و یک کبابی در قم در قالب طرح نوروزی خبر داد.
۴ مرکز عرضه قلیان و یک کبابی در قم پلمب شد
آفتاب‌‌نیوز :

نرگس جعفری اظهار داشت : از آغاز تشدید نظارت های بهداشتی در ایام نوروز و همزمانی آن با ماه مبارک رمضان، یک هزار و ۸۶۵ مورد نظارت بهداشتی توسط بازرسان مرکز بهداشت و ۱۸۴ نظارت در قالب گشت‌های مشترک صورت گرفت که منجر به صدور ۴۵ اخطاریه بهداشتی، تعطیلی پنج مکان متخلف و معدوم‌سازی یک هزار و ۴۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف شد.

وی ادامه داد: قنادی و سوهانی با ۴۲۶، اماکن بین راهی با ۲۸۷، اغذیه فروشی با ۲۵۷، رستوران و تهیه غذا با ۲۱۳، سوپرمارکت و خواربار با ۱۴۹، آبمیوه و بستنی با ۱۳۸، کبابی و جگرکی و دیزی سرا با ۱۰۳ و هتل و مراکز اقامتی با ۶۹ مورد بیشترین بازرسی های انجام شده در طرح نظارت نوروزی را به خود اختصاص دادند.

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم ابراز داشت: مواد غذایی معدوم سازی شده نیز بیشتر شامل نمک صنعتی، روغن سوخته استفاده شده در قنادی و اغذیه فروشی، نوشابه، دلستر و دوغ تاریخ گذشته و شیرینی جات نامطلوب بود.

وی با تاکید بر اهمیت نظارت بر رعایت اصول بهداشتی توسط متصدیان در حفظ سلامت مسافران و مجاوران کریمه اهل بیت گفت: در همین راستا بازرسان مرکز بهداشت با نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن و مراکز عمومی و بین راهی، هتل ها و مهمانپذیرها، بوستان ها و پارک ها و اماکن زیارتی در این مدت اقدام به انجام ۴۳۵ مورد کنترل کیفی و کلر سنجی آب شرب و ۲۰ مورد نمونه برداری از مواد غذایی مشکوک کرده اند.

جعفری با اشاره به پیگیری و رسیدگی به ۷۰ مورد شکایت بهداشتی دریافت شده از سوی سامانه ۱۹۰ در ۱۰ روز گذشته گفت: هر یک از همشهریان و هموطنان می توانند یک ناظر بهداشتی باشند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی موارد را به سامانه ۱۹۰ گزارش کنند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین