کد خبر: ۸۳۱۶۷۳
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲

تسهیلات کشاورزی چه کسانی شامل بخشودگی و امهال می‌شود؟

بانک مرکزی در بخشنامه ای از قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور در خصوص بخشودگی سود، کارمزد و جریمه‌های دیرکرد تسهیلات پرداختی کلیه بهره‌برداران بخش کشاورزی خسارت‌دیده از حوادث غیرمترقبه و امهال اصل تسهیلات به مدت سه سال را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.
تسهیلات کشاورزی چه کسانی شامل بخشودگی و امهال می‌شود؟
آفتاب‌‌نیوز :

بانک مرکزی در بخشنامه ای مفاد بند "د" تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور در خصوص بخشودگی سود، کارمزد و جریمه‌های دیرکرد تسهیلات پرداختی کلیه بهره‌برداران بخش کشاورزی خسارت‌دیده از حوادث غیرمترقبه و امهال اصل تسهیلات به مدت سه سال را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آمده است:

بانک‌های عامل مکلفند نسبت به بخشودگی سود، کارمزد و جریمه‌های دیرکرد تسهیلات پرداختی از ابتدای سال ۱۳۹۴ تا پایان سال ۱۴۰۲ کلیه بهره‌برداران بخش کشاورزی (فعالان بخش کشاورزی در حوزه‌های زراعت، باغبانی و گلخانه‌ها، دام و طیور، آبزیان، عشایر، واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی و ماشینی‌کردن (مکانیزاسیون)) خسارت‌دیده از حوادث غیرمترقبه به ویژه خشکسالی و سیل، اقدام و اصل تسهیلات تا سقف ۳۰.۰۰۰ میلیارد ریال را به مدت سه سال امهال نمایند.

بار مالی ناشی از اجرای این بند توسط سازمان برنامه و بودجه کشور تضمین و پرداخت خواهد شد. بانک مرکزی موظف است گزارش عملکرد این بند را هر سه ماه یکبار به کمیسیون‌های برنامه و بودجه و محاسبات، اقتصادی و کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.

در پایان این بخشنامه تاکید شده است، تضمین‌نامه و دستورالعمل اجرایی مربوطه متعاقباً ارسال می‌شود. خواهشمند است دستور فرمائید مراتب به نحو مقتضی به واحدهای اجرایی ذی‌ربط ابلاغ شود. ‌

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین