کد خبر: ۸۳۱۸۸۰
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۲

فیلم| سیل‌بند جیرفت شکسته شد/ آبگرفتگی ساختمان‌های مسکن مهر

سیل بند و دیواره خاکی حاشیه شمالی شهر جیرفت با بارندگی‌های امروز سه‌شنبه شکسته شد که در پی آن ساختمان‌های مسکن مهر دچار آبگرفتگی شد و برخی عشایر رودخانه حاشیه شهر هم که به خطر افتاده بودند نجات پیدا کردند.
فیلم| سیل‌بند جیرفت شکسته شد/ آبگرفتگی ساختمان‌های مسکن مهر
آفتاب‌‌نیوز :

بارش شدید باران که از عصر سه شنبه آغاز شده بود سبب آبگرفتگی در بسیاری از نقاط شهر شد و سیل بند حاشیه شمالی شهر را هم شکست.

پس از این با تصمیم ستاد بحران به علت شکسته شدن سیل بند و بند خاکی، سیلاب جمع شده در پشت این بند و نزدیک ساختمان‌های مسکن مهر از طریق بلوار پاسداران به رودخانه ملنتی هدایت شد.

فرماندار جیرفت در این رابطه گفت: به دلیل حکم دستگاه قضایی قسمتی از این سیل بند که در املاک شرکتی بوده تخریب و هم اکنون این سیل بند ناقص برای شهر جیرفت خطر آفرین شده است.

احمد بلندنظر افزود: به علت طغیانی شدن رودخانه ملنتی هم چند نفر از عشایر که در حال انتقال گله گوسفندان خود از بستر رودخانه ملنتی بودند با حضور به موقع دستگاه‌های عضو ستاد حوادث از خطر نجات پیدا کردند. از عصر سه شنبه تا ساعتی پیش بیش از ۳۱ میلی‌متر باران در جیرفت باریده است که همچنان تا پایان امشب بارندگی ادامه دارد.

فرماندار جیرفت با اشاره به تشدید بارش‌ها در بالا دست جیرفت اضافه کرد: در صورت تامین نشدن اعتبار برای احداث بند حفاظتی در بالا دست شهر جیرفت خسارت به چند شهرک و محله جیرفت حتمی است.

وی تنها راه هدایت سیلاب ورودی از دشت تل‌سیاه به بالای شهرک‌های مسکن مهر و محله حسین آباد را هدایت سیلاب از طریق خیابان‌ها و بلوار‌های پاسداران و امام علی دانست و افزود: با توجه به شدت بارش‌ها و عبور این میزان حجم از سیلاب خطر تخریب بلوار و خیابان‌های اصلی شهر که در معرض گذر این سیلاب قرار دارند وجود دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین