کد خبر: ۸۳۱۹۶۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱
برگزاری نشست چهارجانبه ایران، روسیه، ترکیه و سوریه طی هفته آینده

امیرعبداللهیان: پیش‌نویس توافقنامه جامع مشارکت استراتژیک ایران و روسیه نهایی شد

وزیر امور خارجه از نهایی شدن پیش‌نویس توافقنامه جامع مشارکت استراتژیک ایران و روسیه خبر داد.
امیرعبداللهیان: پیش‌نویس توافقنامه جامع مشارکت استراتژیک ایران و روسیه نهایی شد
آفتاب‌‌نیوز :

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در گفتگو با شبکه الجزیره انگلیسی گفت در ماه رمضان نشست وزراى خارجه ایران و عربستان انجام می‌شود.

اوگفته در پکن راجع به همه موضوعات گفتگو شد، اما فضای غالب گفتگو‌ها به مباحث امنیتی و برخی سوء تفاهمات و در عین حال برخی مشکلاتی که بین دو طرف وجود داشت برمیگردد. او اظهار داشته در تماس تلفنی که با همتای عربستانی خودم داشتم توافق کردیم در ماه مبارک رمضان نشست وزراى خارجه را برقرار کنیم.

او درباره یمن گفت موضوع یمن مساله ایى است که اطراف یمنى در خصوص آن تصمیم مى گیرند ما همواره از برقرارى آتش بس رفع کامل محاصره انسانى و گفتگو‌های یمنی- یمنی با هدف صلح و ثبات در یمن و در منطقه استقبال میکنیم.

امیرعبداللهیان در مورد توافقنامه جامع مشارکت استراتژیک بین کشور‌های ایران و روسیه هم گفته پیش نویس این توافق بررسی و نهایی شده است. او گفت: «امیدوارم که ظرف یک ماه آینده، دپارتمان‌های حقوقی وزارت امور خارجه دو کشور، پیش نویس این معاهده را نهایی کنند».

امیرعبداللهیان که در سفر مسکو به سر می‌برد، در نشست خبری با همتای روس خود هم گفت: «من در سفر اخیرم به ترکیه و سوریه با مقامات دو کشور رایزنی داشتم. امروز هم گفتگو کردیم. این نشست هفته اینده در سطح معاونین برگزار شود. طبعا هدف این نشست نزدیک کردن دیدگاه‌های ترکیه و سوریه است. چنانچه در گفتگو‌های هفته اینده چارچوبی مشخص شود می‌توان انتظار داشت این نشست در سطح وزیران خارجه برگزار شود».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
1
4
فقط این آقای عبدالهیانه که میتونه با یک کشوری که درگیر جنگ هستش و خودش رُ با اقتصادهای مهم دنیا در انداخته پیمان استراتژیک امضاء کنه
ناشناس
|
Romania
|
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
5
2
روسیه بسیار قابل اعتماد تر از آمریکا هست و در طول سال ها به ایران خیلی کمک کرد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین