کد خبر: ۸۳۲۰۷۹
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸

بولسونارو از تبعید خودخواسته به برزیل باز می‌گردد

ژائیر بولسونارو، رئیس جمهوری سابق راست افراطی برزیل، که هرگز شکست خود را در انتخابات سال گذشته نپذیرفت، امروز پنج‌شنبه از تبعید خودخواسته در فلوریدا باز می‌گردد تا مخالفان رئیس جمهوری چپگرای کنونی را رهبری کند.
بولسونارو از تبعید خودخواسته به برزیل باز می‌گردد
آفتاب‌‌نیوز :

انتظار می‌رود که هزاران تن از هواداران بولسونارو در فرودگاه برازیلیا در حوالی ساعت ۷ صبح (۱۰۰۰ GMT) که پرواز او از شهر اورلاندو فلوریدا به زمین می‌نشیند، از او استقبال کنند. مقامات برزیل تدابیر امنیتی را تقویت کرده و مسیری در امتداد مرکز خریدی در پایتخت برای جلوگیری از خطر وقوع اعتراضات خشونت‌آمیز بسته شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بولسونارو قبل از سوار شدن به هواپیما در اورلاندو، نقش رهبری خود را کم‌اهمیت جلوه داد و گفت که از تجربیات خود برای کمک به حزبش موسوم به حزب لیبرال، در مبارزات انتخاباتی محلی استفاده خواهد کرد و افزود که انتخابات اکتبر گذشته که او در آن شکست خورد، یک فصل بسته شده است.

او به سی‌ان‌ان برزیل گفت: «ما ورق را برگرداندیم و اکنون برای انتخابات سال آینده آماده خواهیم شد.»

بولسونارو دو روز قبل از اینکه در تاریخ اول ژانویه کرسی ریاست جمهوری را به لوئیس ایناسیو لولا دا سیلوا تحویل دهد، عازم ایالات متحده شد. او گفت که به استراحت نیاز دارد؛ اما منتقدان می‌گویند که او از خطرات بیش از ۱۲ بررسی قانونی که ممکن است در برزیل با آن روبرو شود، اجتناب می‌کند.

تحقیقات حقوقی، روی حملات او علیه سیستم رای‌گیری برزیل و نقش ادعایی این رئیس‌جمهوری پیشین در تشویق هوادارانش برای هجوم به ساختمان‌های دولتی در شورش‌های هشت ژانویه که یادآور حمله سال ۲۰۲۱ به ساختمان کنگره آمریکا بود، متمرکز شده است.

بولسونارو ۶۸ ساله که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده را الگوی سیاسی خود می‌داند، در کنفرانس کنش سیاسی محافظه‌کاران که این ماه در واشنگتن برگزار شد، شرکت کرده و در آن نتیجه انتخابات اکتبر را که لولا با اختلاف اندکی به دست آورد، زیر سوال برد و گفت مأموریت او در برزیل "هنوز به پایان نرسیده است".

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین