کد خبر: ۸۳۲۰۹۷
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱

جناب آقای وزیر کشور! این بار بازی نخورید

محمد مهاجری خطاب به وزیر کشور نوشت: آقای وزیر! اولین گام در موضوع بی حجابی، پذیرش آن به عنوان یک "واقعیت" است. بخشی از جامعه (صرفنظر از تعدادشان) سبکی برای پوشش و زیست خود برگزیده اند که مطلوب ما متدینان و نیز منطبق بر موازین رسمی کشور نیست. این واقعیت را باید خوب شناخت و عمق آن را کاوید.
جناب آقای وزیر کشور! این بار بازی نخورید
آفتاب‌‌نیوز :

محمد مهاجری خطاب به وزیر کشور در کانال تلگرامی خود نوشت:

این روز‌ها خبر‌هایی منتشر می‌شود که مضمونش هنجارشکنی (مشخصا حضور بدون حجاب بانوان یا رقصیدن) در فضا‌های عمومی است. متدینین از این موضوع دل آزرده اند؛ روحانیون و ائمه جمعه گاه مهربان برخورد می‌کنند و بعضی دیگر با خشم و هتاکی سخن می‌گویند. در فضای مجازی هم تا دلتان بخواهد بازار داغ است. تک و توک هم برخورد‌های فیزیکی گزارش می‌شود.

همچون همیشه تریبونداران رسمی این حرکات را کار دشمن می‌دانند و شاید هم راست بگویند؛ اما افرادی که در رسانه‌ها و تریبون‌ها زمینه را برای برخورد‌های خشن آماده می‌کنند (حتی اگر از روی درک غلط باشد) به یقین در زمین دشمن بازی می‌کنند.

آقای وزیر! هیچ بعید ندانید که یک مهسا امینی دیگر قربانی شود و مدت‌ها آرامش جامعه برهم بخورد. بعید می‌دانم شما خوش‌خیال باشید و فکر کنید زمینه‌های ماجرای پاییز پارسال محو شده و شهر در امن و امان است.

رئیس محترم قوه قضائیه، برخلاف بسیاری از نمایندگان مجلس و خطبا که چاره را در اعدام می‌دیدند، عمق ماجرا را دریافت و با اخذ موافقت رهبرمعظم انقلاب، عفو گسترده را رقم زد و آتش را خاموش کرد. اما درستش آن است که شما به عنوان مسئول امنیت کشور، حتی از روی احتیاط، چنین تصور کنید که آتش زیر خاکستر باقی است و یک نسیم می‌تواند خاکستر‌ها را کنار بزند و خدای ناکرده آن بشود که در پاییز ۱۴۰۱ شد.

آقای وزیر! اولین گام در موضوع بی حجابی، پذیرش آن به عنوان یک "واقعیت" است. بخشی از جامعه (صرفنظر از تعدادشان) سبکی برای پوشش و زیست خود برگزیده اند که مطلوب ما متدینان و نیز منطبق بر موازین رسمی کشور نیست. این واقعیت را باید خوب شناخت و عمق آن را کاوید.

شما متولی بشوید، جمعی از جامعه شناسان و روانشناسان و آسیب شناسان اجتماعی را صرفنظر از سلیقه سیاسی شان گرد هم جمع کنید و از آن‌ها نسخه مبتنی بر مطالعه اجتماعی بخواهید. آن نسخه هر چه بود، برای جامعه بپیچید و اجازه تخطی از آن را به کسی ندهید. به بیان دیگر، با این موضوع، علمی برخورد کنید. حرف‌هایی از جنس تطمیع یا تهدید و یا طرح‌های خنده دار یک نماینده مجلس برای جریمه میلیاردی، در شان جمهوری اسلامی نیست.

کسانی که دائما بر طبل قانون برای مقابله با بی حجابی می‌کوبند، سوراخ دعا را گم کرده‌اند و در واقع باز هم مانند گذشته توپ را در زمین پلیس می‌اندازند و این بار قصدشان آن است که دستگاه قضایی را هم قربانی کنند. یعنی باز هم نهاد‌های فرهنگی -مذهبی که سالهاست برای حجاب بودجه گرفته اند و هنوز هم می‌گیرند، قسر در می‌روند.

آقای وزیر! بی پرده باید گفت که امروز بخشی از بی حجابی یک نافرمانی مدنی است. عده‌ای صرفا برای آنکه لج نظام را در بیاورند بی حجاب ظاهر می‌شوند؛ بنابراین هرکاری که به عصبانیت منجر شود کار را بیخ دار‌تر می‌کند.

از تندرو‌ها بازی نخورید. آن‌ها تعابیری هایی، چون "اسلام رفت"، ارزش‌ها پایمال شد"، "شهدا دلگیرند" را بر سر شما آوار می‌کنند. این جماعت به حرف‌هایی که می‌زنند قطعا ایمان ندارند؛ شعارشان کالای مغازه شان است و با آن کاسبی می‌کنند. همین‌ها دوقطبی باحجاب بی‌حجاب ساخته و می‌سازند و زمینه را برای اجرای پروژه مردم علیه مردم فراهم می‌آورند. آن وقت است که فتنه برمی‌خیزد؛ شما می‌مانید وسط میدان و آن‌ها می‌زنند به چاک.

از فرصت استفاده کنم و بپرسم تا به حال خندیده اید یا همیشه همینجوری عبوسید!

نوروزتان شادباد

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین