کد خبر: ۸۳۲۱۳۰
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰

ماکرون: اعتراضات، جلوی اصلاحات را نخواهد گرفت

رئیس‌جمهوری فرانسه امروز (پنجشنبه) پیش از رونمایی از طرحی با ۵۰ بند با هدف جلوگیری از بحران آب در تابستان امسال و سال‌های آینده گفت که اعتراضات، اصلاحات بازنشستگی یا سایر تغییرات سیاستگذاری را متوقف نخواهد کرد.
ماکرون: اعتراضات، جلوی اصلاحات را نخواهد گرفت
آفتاب‌‌نیوز :

با این طرح جدید، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه و دولتش به دنبال این هستند که به سراغ موضوعات دیگری غیر از لایحه بازنشستگی بروند که اعتراضات شدیدی را در سراسر این کشور در این دو ماه به راه انداخته است. طرح مقابله با بحران آب، طیف وسیعی از اقدامات از جمله نحوه استفاده مجدد از آب، اشتراک آب و جلوگیری از نشت آب را در بر می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز،‌ اما ماکرون در منطقه‌ای در آلپ که قرار بود سخنرانی خود را انجام دهد، توسط گروه‌هایی از معترضان خشمگین از لایحه بازنشستگی مورد استقبال قرار گرفت. روی یکی از پلاکاردها نوشته شده بود «ماکرون استعفا» و همچنین معترضان پلاکارد دیگری با نوشته «حق بازنشستگی خود را بگیرید، نه حقوق ما را» همراه داشتند و رسانه‌های محلی هم گزارش دادند که دو معترض دستگیر شدند.

مساله آب هم یک موضوع بحث‌برانگیز دیگر در فرانسه است.

دو معترض مرد پس از درگیری‌های خشونت‌آمیز روز شنبه بین معترضان و پلیس فرانسه در جریان تظاهراتی علیه ساخت یک مخزن آب غول پیکر برای آبیاری مزارع در غرب فرانسه در کما به سر می‌برند. بدترین خشکسالی تاریخ فرانسه در تابستان گذشته، بحث بر سر منابع آبی را در بزرگترین کشور تولیدکننده محصولات کشاورزی عضو اتحادیه اروپا تشدید کرده است.

کشاورزان فرانسوی می‌گویند که به مخازن بزرگی نیاز دارند تا بتوانند محصولات خود را در تابستان امسال آبیاری کنند، در حالی که گروه‌های محیط زیستی می‌گویند این هدر رفت آب و راه کشاورزان برای مصادره یک کالای مشترک است.

امانوئل ماکرون به خبرنگاران گفت: «تظاهرات عادی است، اما این بدان معنا نیست که ما باید متوقف شویم.»

او افزود: «هیچ چیز، خشونت را در یک جامعه دموکراتیک توجیه نمی‌کند.»

رئیس‌جمهوری فرانسه همچنین تاکید کرد که گفت‌وگوی دولت پاریس با اتحادیه‌های کارگری درباره برنامه‌های تغییر سیستم بازنشستگی و افزایش سن بازنشستگی ادامه دارد. او گفت: «چالش‌هایی در مسیر آن وجود دارد، اما این بدان معنا نیست که ما باید متوقف شویم.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین