کد خبر: ۸۳۲۳۵۸
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
برگزاری جشن نوروز در سازمان همکاری شانگ‌های

کشاورز زاده: فرآیند عضویت ایران در شانگ‌های به زودی کامل می‌شود

سفیر جمهوری اسلامی ایران د رچین تاکیدکرد: فرایند عضویت دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگ‌های در حال انجام است وبه زودی این فرآیند کامل می‌شود.
کشاورز زاده: فرآیند عضویت ایران در شانگ‌های به زودی کامل می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

در ۲۳ فوریه سال ۲۰۱۰ سازمان ملل متحد طی قطعنامه‌ای که به ابتکار جمهوری اسلامی ایران و تعداد دیگری از کشورهای حوزه نوروز پیشنهاد شد، روز ۲۱ مارس هرسال را به عنوان "روز جهانی نوروز" نامگذاری کرد.

طی این قطعنامه از تمامی‌کشورها درخواست شد با برگزاری مراسم‌های مختلف این مناسبت را پاس بدارند و در ترویج آن بکوشند.

سازمان همکاری شانگهای (SCO) نیز همه ساله با برگزاری گردهمایی ویژه با شرکت اعضای این سازمان نوروز را جشن می‌گیرد.

این مراسم فرصتی برای کشورهای عضو است تا با ارائه جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری خود علاوه بر بزرگداشت نوروز، ظرفیت‌های فرهنگی خود را هر چه بیشتر تبلیغ و معرفی کنند.

امسال همچون سنوات گذشته سازمان همکاری شانگهای در آیینی ویژه با حضور سفرا و دیپلمات‌های کشورهای عضو، ناظر و شریک گفتگوی این سازمان، مراسم گرامیداشت نوروز ۲۰۲۳ (۱۴۰۲) را برگزار کرد.
محمد کشاورز زاده سفیر ایران در چین نیز در مصاحبه ای خاطرنشان کرد: نوروز به عنوان میراثی جهانی که توسط میلیون‌ها نفر جشن گرفته می‌شود در گستره کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای با اقبال عمومی مواجه است.

وی همچنین گفت:فرایند عضویت دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای در حال انجام است وبه زودی این فرآیند کامل می‌شود.

در خلال این مراسم، کشورهای مختلف محصولات فرهنگی و غذایی خود را در معرض دید بازدید کنندگان قرار دادند. جمهوری اسلامی ایران در این رویداد فرهنگی حضور پر رنگی داشت و غرفه ایران با ارائه صنایع دستی همچون فیروزه کوبی، میناکاری، قلم‌زنی و خاتم کاری و همچنین انواع خوراک ایرانی با استقبال خوب شرکت‌کنندگان در این مراسم مواجه شد.

جانگ مینگ دبیرکل سازمان نیز از غرفه ایران بازدید و با اشاره به سفر اخیر خود به تهران از غذاهای ایرانی تمجید کرد و در گفت و گویی ابراز امیدواری کرد که برپایی این‌گونه جشن‌ها به واسطه همکاری اعضای سازمان با یکدیگر ادامه داشته باشد.

وی از نوروز به عنوان جشن امید یاد کرد.

در ادامه این مراسم گروه‌های موسیقی کشورهای شرکت‌کننده برنامه‌های خود را به نمایش گذاشتند و نمایندگان هنری ایران نیز دو قطعه لحظات شیرین و ترانه محلی بیرجندی دیدار یار را اجرا کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین