کد خبر: ۸۳۲۴۹۵
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷

سرنوشت نخست وزیر محبوب فنلاند در دستان رای دهندگان

فنلاندی‌ها امروز یکشنبه در انتخابات پارلمانی پر مناقشه این کشور شرکت می‌کنند که می‌تواند به قیمت از دست رفتن قدرت "سنا مارین"، نخست‌وزیر چپ محبوب این کشور منتهی شود.
سرنوشت نخست وزیر محبوب فنلاند در دستان رای دهندگان
آفتاب‌‌نیوز :

در میان نگرانی رای‌دهندگان فنلاندی در مورد آینده خدمات عمومی در زمان رکود اقتصادی، با توجه به اینکه هیچ حزبی پیشتاز قاطع نیست، انتخابات احتمالاً به مذاکرات طولانی تشکیل دولت ائتلافی منجر خواهد شد. با این حال هر حزبی که بیشترین آرا را به دست آورد اولین حزبی خواهد بود که برای تشکیل دولت تلاش می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مارین ۳۷ ساله از سوی بسیاری طرفداران در سراسر جهان به عنوان یک الگوی نسل جدید رهبران مترقی دیده می‌شود و همچنان در میان بسیاری از فنلاندی‌ها، به ویژه میانه‌روهای جوان بسیار محبوب است، اما طرح‌های او برای اختصاص هزینه‌های گزاف برای حقوق بازنشستگی و آموزش انتقاد محافظه‌کاران را در پی داشته است که به نظر آنها غیرمسئولانه می‌نماید.

مارین روز شنبه به حامیان خود گفت: جناح راست جایگزینی ارائه می‌دهد که زندگی را برای همه ما بدتر می‌کند، خدمات را کاهش می‌دهد، معیشت فقیرترین‌ها را کاهش می‌دهد. ما فرصتی داریم که جایگزین بهتری انتخاب کنیم.

سرنوشت نخست وزیر محبوب فنلاند در دستان رای دهندگان

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که حزب "سوسیال دموکرات‌" مارین، با حزب راست‌گرای "ائتلاف ملی" و حزب ملی‌گرای "فنلاندی‌ها" در یک جنگ برابر قرار دارند و هر سه آنها حدود ۱۸.۷ تا ۱۹.۸ درصد آرا را به دست خواهند آورد.

ائتلاف ملی تقریباً دو سال است که در نظرسنجی‌ها پیشتاز بوده است، اگرچه در ماه‌های اخیر پیشتازی آن از بین رفته است. این حزب قول داده است که هزینه‌ها را محدود کند و از افزایش بدهی عمومی جلوگیری کند که از زمان روی کار آمدن مارین در سال ۲۰۱۹ به بیش از ۷۰ درصد تولید ناخالص داخلی رسیده است. این حزب، مارین را متهم می‌کند که توان و مقاومت اقتصادی فنلاند را در زمانی که بحران انرژی اروپا، ناشی از جنگ روسیه در اوکراین، ضربه سختی به این کشور وارد کرده و هزینه‌های زندگی را افزایش یافته، از بین برده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین