کد خبر: ۸۳۳۸۳۲
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱

پسکوف: فریب خوردیم؛ توافق مینسک یک حقه بود

سخنگوی کرملین گفت که معاهدات مینسک حقه‌هایی بودند که به اوکراین فرصت آزار و اذیت جمعیت روس زبان این کشور را دادند.
پسکوف: فریب خوردیم؛ توافق مینسک یک حقه بود
آفتاب‌‌نیوز :

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: ما در معاهدات مینسک فریب خوردیم. وضعیت بدتر شد و کی‌یف تشویق شد که روس‌های اوکراین را قتل عام کند و در نهایت حمله به اوکراین صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، معاهدات مینسک مجموعه‌ای از اقدامات مذاکره شده میان روسیه، فرانسه، آلمان و اوکراین بودند که در آن زمان (۲۰۱۴-۲۰۱۵) با فرمت نورماندی شناخته می‌شدند. این معاهدات با هدف پایان دادن به درگیری‌های دولت اوکراین با جدایی‌طلبان منطقه دونباس امضا شدند.

اخیرا آنگلا مرکل و فرانسوا اولاند (رهبران آلمان و فرانسه در ۲۰۱۵) اعتراف کردند که معاهده «مینسک ۲» تنها یک نمایش بود که به اوکراین فرصت تقویت قوای نظامی‌اش را داد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین هم در فوریه سال جاری اعتراف کرد که هرگز قصد نداشته مفاد پیمان مینسک را اجرا کند.

پسکوف همچنین گفت که آمریکا و انگلیس – یا اصطلاحا ملت‌های آنگلوساکسون – سلطه قدرتمندی بر رسانه‌ها داشته و به هر تلاشی برای به چالش کشیدن این سلطه واکنشی «هیجانی و عصبی» نشان می‌دهند.

سخنگوی کرملین گفت: انحصار جهانی رسانه، سلطه رسانه در جهان متاسفانه هنوز دست آنگلوساکسون‌هاست، یعنی آمریکا و انگلیس. قدرتمندترین رسانه‌های جهان برای این دو کشور است و کوچکترین تلاش‌های ما هم – مانند راشا تودی – و هر تلاشی برای نقض این انحصار، سریعا حساسیت و هیستری شدید آنان را برمی‌انگیزد.

پسکوف یادآور شد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه خواستار «تبعیت از قانون» بوده و جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا از «پیروی از قواعد» حرف می‌زند.

او گفت: این‌ها دو موضوع متفاوت هستند، زیرا قانون یک چیز جهانی است، اما قواعد را دیگران تعیین می‌کنند. این آمریکایی‌ها هستند که فکر می‌کنند همه باید به سازشان برقصند و با قواعد آن‌ها زندگی کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین