کد خبر: ۸۳۴۵۰۰
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۲

تصویب ارسال یک میلیارد یورو برای ارسال مهمات به اوکراین

شورای اتحادیه اروپا، تخصیص یک میلیارد یورو را برای ارسال مهمات به اوکراین در چارچوب صندوق موسوم به «صندوق صلح اروپا» تصویب کرد.
تصویب ارسال یک میلیارد یورو برای ارسال مهمات به اوکراین
آفتاب‌‌نیوز :

شورای اتحادیه اروپا تخصیص یک میلیارد یورو را به منظور جبران هزینه ای که کشورهای عضو اتحادیه اروپا که به اوکراین مهمات عرضه می کنند، تصویب کرد.

به گزارش سایت پراودای اوکراین، روز پنجشنبه، ۱۳ آوریل (۲۴ فروردین)، شورای اتحادیه اروپا این تخصیص را در چارچوب صندوق صلح اروپا (EPF) به منظور حمایت از نیروهای مسلح اوکراین تصویب کرد.

این اقدام به اتحادیه اروپا اجازه می دهد تا هزینه مهمات کشورهای عضو اتحادیه اروپا را که از انبارهای خود مهمات اوکراین را تامین کرده اند، یا در نتیجه تغییر برنامه سفارش برای بخش های دفاعی خود در بازه زمانی ۹ فوریه تا ۳۱ می ۲۰۲۳ جبران کند.

تصمیم امروز مربوط به بخش اول معاهده شورای اتحادیه اروپا است که در ۲۰ مارس ۲۰۲۳ با هدف تسریع منابع مهمات و خرید مشترک گلوله های توپخانه امضا شد.

«جوزپ بورل» نماینده اتحادیه اروپا اعلام کرد: با تصمیم امروز، ما بخش اول توافق تاریخی را که رهبران اتحادیه اروپا در مورد حمایت از تامین فوری مهمات مورد نیاز نیروهای مسلح اوکراین را اجرایی کردیم.

وی افزود: هیچ رفتار ی بهتر از قاطعیت اتحادیه اروپا و پیگیری آن برای ادامه حمایت از حق قانونی اوکراین برای دفاع از خود در برابر حملات روسیه وجود ندارد.

در ترکیب با هفت اقدام قبلی در حمایت از اوکراین، تصمیم امروز کل مشارکت اتحادیه اروپا در حمایت از اوکراین در چارچوب «صندوق صلح اروپا» را به مبلغ ۴.۶ میلیارد یورو افزایش می‌دهد.

پیش از این در ۲۰ مارس، شورای اتحادیه اروپا در مورد برنامه تامین ۱ میلیون گلوله توپخانه اوکراین در مدت ۱۲ ماه موافقت کرد.

این طرح شامل سه مرحله است. در مرحله اول، کشورهای عضو اتحادیه اروپا مهماتی را از ذخایر خود به کیف می‌رسانند و سپس از «صندوق صلح اروپا»، غرامت دریافت می‌کنند که در مجموع یک میلیارد یورو برای این موضوع اختصاص خواهد یافت.

در مرحله دوم نیز همین مبلغ برای تامین مالی قراردادها با سازندگان گلوله های توپخانه تخصیص می یابد تا کشورهای عضو اتحادیه اروپا بتوانند ظرفیت های تولید خود را توسعه دهند.

این کمک یک میلیاردی در حالی اعلام شد که دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز پنجشنبه با اشاره به اینکه ویژگی‌های جنگ روسیه و اوکراین در شش ماه گذشته آشکارتر شده است، گفت که ادامه مشارکت ناتو در افزایش درگیری در اوکراین نقش پررنگی داشته است و پیروزی روسیه در اوکراین مسئله مرگ و زندگی است.

وی در عین حال افزود: درجه مشارکت ناتو در درگیری در اوکراین افزایش یافته است، اما این تأثیری بر نتیجه مثبت «عملیات نظامی ویژه» برای روسیه نخواهد داشت.

پسکوف تاکید کرد: برای ما، این یک موضوع مرگ و زندگی است و بنابراین ما تنها یک گزینه داریم همه چیز باید طبق خواسته ما پیش برود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین