کد خبر: ۸۳۸۶۹۵
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳
نظرسنجی سی‌ان‌ان نشان داد،

افول محبوبیت خاندان سلطنتی بین انگلیسی‌ها

یک نظرسنجی برگزار شده از سوی شبکه سی.ان.ان نشان داد، دیدگاه انگلیسی‌ها نسبت به خاندان سلطنتی این کشور در یک دهه گذشته بیشتر از آن که مثبت‌تر شده باشد، منفی‌تر شده است.
افول محبوبیت خاندان سلطنتی بین انگلیسی‌ها
آفتاب‌‌نیوز :

 این نظرسنجی نشان دهنده وجود چالشهایی جدی در پیش روی چارلز سوم، پادشاه جدید انگلیس در پی برگزاری مراسم تاجگذاری او در روز شنبه است.

به گزارش شبکه سی.ان.ان، در نظرسنجی برگزار شده از سوی شرکت افکارسنجی ساوانتا برای شبکه سی.ان.ان مشخص شد بیش از یک سوم بزرگسالان انگلیسی (۳۶ درصد)‌ معتقدند، نظر آنها درباره خاندان سلطنتی انگلیس به نسبت ۱۰ سال قبل منفی‌تر شده است.

در این نظرسنجی تنها ۲۱ درصد گفتند، دیدگاه‌های آنها درباره خاندان سلطنتی انگلیس نسبت به یک دهه قبل مثبت‌تر شده و ۴۱ درصد نیز گفتند، دیدگاه آنها درباره این خانواده نسبت به یک دهه قبل تغییری نکرده است.

از سوی دیگر در این نظرسنجی از هر ۱۰ پاسخگو، سه نفر گفتند که با گذشت زمان علاقه آنها به اخبار منتشر شده درباره خاندان سلطنتی انگلیس کمتر شده در حالی که ۲۲ درصد اظهار داشتند، علاقمندی آنها به این اخبار بیشتر شده است. کمتر از نیمی از پاسخ گویان هم بیان کردند سطح علاقه آنها به این اخبار تغییری نکرده است.

پادشاه انگلیس در حالی تاجگذاری کرد که نگرش‌ها به خاندان سلطنتی این کشور بعد از تجربه چند دهه تحولات جمعیتی، مذهبی و اجتماعی در ضمن طولانی‌ترین فاصله بین تاجگذاری دو پادشاه متوالی این کشور تغییر کرده است.

نظرسنجی مذکور نشان داد، سطح علاقه انگلیسی‌ها به تاجگذاری پادشاه جدید این کشور دچار دو دستگی بوده و نیمی از بزرگسالان انگلیس می‌گویند به تاجگذاری علاقمندند که از میان آنها تنها یک پنجم خودشان را به این تاجگذاری "بسیار علاقمند" توصیف کردند.

این نظرسنجی به صورت کلی‌تر مشخص کرد که از توجه عموم انگلیسی‌ها به خانواده سلطنتی و آرای آنها در یک دهه گذشته کاسته شده است. این خاندان در طی این مدت درگیر مناقشات متعددی که محبوبیت خانواده سلطنتی انگلیس را تهدید کردند، شد.

طبق نظرسنجی مذکور، بین بزرگسالان انگلیسی نسبت به الگو دانستن اعضای این خاندان دو دستگی وجود دارد. ۴۴ درصد از پاسخگویان این نظرسنجی گفتند که خاندان سلطنتی این کشور منبع خوبی برای رهبری و هدایت برای مردمی مثل آنها نیست. از سوی دیگر ۴۱ درصد خلاف این نظر را دارند و ۱۶ درصد هم نسبت به این موضوع مطمئن نیستند.

بیش از نیمی (۵۵ درصد) از بزرگسالان انگلیسی زیر ۲۵ سال گفتند، خانواده سلطنتی انگلیس را یک منبع خوب رهبری و هدایت تلقی نمی‌کنند در حالی که تنها ۳۶ درصد از آنهایی که ۵۵ سال یا بیشتر سن داشتند چنین نظری داشتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین