کد خبر: ۸۴۰۶۵
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۱:۱۴

نشست خبری فيلم «‌زادبوم‌»

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جلسه نقد و بررسی فیلم زادبوم با حضور عوامل این فیلم برای اهالی رسانه برگزار شد. 

به گزارش سرویس هنری آفتاب، فیلم زادبوم که در صبح چهارمین جشنواره فیلم فجر در سینما مطبوعات اکران شد با استقبال خوبی همراه بود. موضوع این فیلم روایت افرادی است که مهاجرت کرده‌اند و به موفقیت‌هایی زیادی نیز دست یافته‌اند ولی هنوز نیز کمبودی را در زندگی خود احساس می‌کنند.

پس از پایان فیلم جلسه نقد وبررسی فیلم زاد وبوم با حضور عواملی چون ابولحسن داوودی (تهیه کننده وکارگردان)، فرج حیدری (مدیر فیلمبرداری)، بهرام دهقان (تدوینگر)، بیتا منصوریان (مجری طرح)، مسعودرایگان ورویا تیموریان برای اهالی رسانه برگزا رشدو مجری گری این برنامه را علی معلم برعهده داشت.

در ابتدا جلسه ابولحسن داوودی با انتقاد از مسئولین سینما فلسطین به دلیل بد پخش شدن صدای این فیلم وکیفیت بد تصویری ابراز نارضایتی کرد.

وی خاطر نشان کرد: «این فیلم قبلا بررسی شده بود و دارای صدای خوب و «دالبی» بود. حال جای تاسف است که فیلم که در سینماهای دیگر کیفیت صدای خوبی داشته در سینما فلسطین که یک سینمای رسانه و منتقدین محسوب می‌شود با این کیفیت بد پخش شده است».

وی درخصوص فیلم نامه زاد بوم درپاسخ به علی معلم عنوان کرد که طرح اولیه آن توسط سیدرضا میرکریمی‌نوشته شده است و من نیز احساس کردم که این دسته از افراد که پس از مهاجرت به خارج از کشور وکسب موفقیت‌هایی زیاد باز هم حفره‌ای در زندگی خود احساس می‌کنند در اقوام خودمان نیز کم نیستند فیلمی‌بسازیم».

داوودی در ادامه این جلسه زمان ساخت فیلم را سه سال عنوان کرد و گفت: «این فیلم هزینه‌ای کمتر از 3 میلیارد و 60 میلیون تومان داشته است».

ابوالحسن داوودی در خصوص دلیل استفاده از نام زادبوم گفت: «زاد بوم در واقع واژه‌ای است که معنای کامل فیلم را می‌رساند. البته نام قبلی فیلم لاک پشت‌ها بوده است و به علت اینکه دو فیلم با همین نام در سینمای ایران ساخته شده است نام آن به زاد وبوم تغییر کرده است».

کارگردان فیلم زادبوم در پاسخ به اینکه فضای سیاسی فیلم تا چه حدی به فضای سیاسی ما نزدیک است و آیا فیلم زادبوم یک فیلم فلسفی محسوب می‌شود خاطر نشان کرد: «من سعی کردم هیچ جریان سیاسی در فیلم نباشد واین فیلم منصوب به هیچ جریانی نباشد و این فیلم به هیچ وجه فلسفی نیست و یک فیلم ساده محسوب می‌شود».

فرج حیدری در خصوص فیلمبرداری زادبوم عنوان کرد که فیلمبرداری لوکیشین‌های داخل ایران (تهران وقشم) توسط من انجام شده است و لوکیشین‌های دوبی و آلمان توسط همکارانم ظبط شده‌اند ولی بدلیل هماهنگی اعضا دوگانگی تصویر در فیلم دیده نمی‌شود و فیلم کامل یکدست است.

رویا تیموریان نیز با تاکید بر اینکه بازی در فیلم زادبوم دومین تجربه وی با داودی بوده است، خاطرنشان ساخت: «سناریوی این فیلم را خیلی دوست می‌دارم و جای چنین سناریوهایی در سینمای ما خالی است».
{$old_album_84065}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین