کد خبر: ۸۴۲۱۷۸
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۲

بسیاری از کشور‌ها روسیه و چین را مراکز جدید دنیای چندقطبی می‌دانند

نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی روسیه اعلام کرد که بسیاری از کشور‌ها روسیه و چین را مراکز جدید جهان چندقطبی توصیف می‌کنند.
بسیاری از کشور‌ها روسیه و چین را مراکز جدید دنیای چندقطبی می‌دانند
آفتاب‌‌نیوز :

پاتروشف گفت که بحران اوکراین در دیدار نمایندگان عالی مسئول مسائل امنیتی در «مجمع امنیت بین المللی» در مسکو مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: سوال درباره چگونی وضعیت اوکراین، تقریباً همه را نگران می کند. در دیدارهای چندجانبه و دوجانبه، این موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

دبیر شورای امنیت ملی روسیه تصریح کرد: من نظر منحصر به فرد بسیاری را برای خودم تأیید کردم. آنها شروع به صحبت از چند قطبی می کنند، می گویند که یک جهان چند قطبی قبلا ایجاد شده است و در عین حال ایالات متحده به دنبال تسلط بر جهان است و آنها راضی نیستند. این واقعیت است که جهان چند قطبی ایجاد شده است.

پاتروشف خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورها روسیه و چین را مراکز جدید دنیای چندقطبی می‌خوانند، اما غرب از این وضعیت راضی نیست.

دبیر شورای امنیت ملی روسیه ادامه داد: نه تنها روسیه یکی از مراکز جهان چندقطبی است، چین نیز یکی از مراکز جهان چند قطبی است. بنابراین، غرب اگر فکر می کند می تواند با روسیه مقابله کند، مأموریت بعدی آنها که حلش برای غربی‌ها دشوار است، چین است. ما اکنون می دانیم که آنها در مرز چین با تایوان چه می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین