کد خبر: ۸۴۳۲۲
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۳:۵۲

جشنواره غذاهای ایرانی در ژاپن به مناسبت دهه فجر

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جشنواره غذاهای ایرانی در اقامتگاه سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار آفتاب از توکیو، در نوزدهمین روز بهمن ماه و در دهه فجر از سلسله برنامه‌هایی که سفارت جمهوری اسلامی ایران در ژاپن برگزار می‌کند،‌ امروز جشنواره شناخت غذاهای ایرانی برگزار شد.

در حاشیه این مراسم منصوره شریفی‌صدر معاون سفیر کشورمان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار آفتاب افزود:‌‌ «در راستای سلسله برنامه‌هایی که برای بزرگداشت سی‌امین سالگرد انقلاب اسلامی شکوهمند ایران در ژاپن بر آن شدیم تا با همکاری انجمن مطالعات غذای آسیا ( Asian Food Culture Study Society ) برنامه شناخت غذاهای ایران را برگزار کنیم».

وی افزود:‌ «پژوهشها نشان می‌دهد که ایرانیان نختسین مردمی بودند که به طبخ غذا پرداختند. برخی از غذاهای ایرانی مانند آش یا میرزاقاسمی بیش از چهار هزار سال پیشینه دارند. همچنین مکاتب مادر آشپزی جهان سه مکتب ایرانی و چینی و رومی هستند و همه غذاهای کشورهای جهان از این سه مکتب پایه سرچشمه می‌گیرند. آشپزی ایرانی مادر آشپزی هندی و ترکی و عربی خاورمیانه‌ای و برخی دیگر از کشورها به شمار می‌رود. تاکنون بیش از 2200 نوع غذای ایرانی شناسایی شده است که 1800 نوع آن به عنوان غذای مستقل و 400 نوع هم به عنوان زیرگونه آن شناخته شده است. همچنین نزدیک به 109 نوع نوشیدنی و انواع شیرینی و نان در سطح ایران شناسایی شده است. از این دیدگاه است که به اهمیت و نقش غذا در فرهنگ ایرانی به عنوان یک نماد فرهنگی با پیشینه‌ای طولانی پی می‌بریم».

گفتنی است که در بخش نخست این مراسم نخست خانم سا-کا-ای می-یو-کو رئیس انجمن مطالعات غذای آسیا (Asian Food Culture Study Society ) و سپس سید عباس عراقچی و پس از آن منصوره شریفی‌صدر به معرفی و اهداف این جشنواره پرداختند و در بخش دوم آن شیوه عملی پخت چلوکباب به حاضرین آموزش داده شد و در پایان سفره ایرانی شامل فسنجان و خورشت کرفس، جوجه کباب، شله زرد، قیمه به عنوان غذاهای رسمی و نامی ایرانی چیده شد و اعضای انجمن با آنها پذیرایی شدند. در کنار این مراسم زنان ایرانی مقیم توکیو هم غذاهای سنتی و محلی ایرانی از جمله میرزا قاسمی و حلوا و دلمه کلم و دلمه برگ و قلیه‌ماهی و زیتون پرورده و ترشی مخلوط و مربا و قیمه نساء را ارائه کردند. در پایان مراسم برای یادبود این کار فرهنگی عکس گروهی بین ایرانیان و ژاپنی‌ها گرفته شد.
{$old_album_84322}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۸۷/۱۱/۱۹
0
0
با سلام

کاشکی این برنامه ها به اطلاع ایرانیان مقیم توکیو هم رسانده شود تا ما هم بتوانیم شرکت کنیم.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین