کد خبر: ۸۴۹۳۱
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۳:۰۱

مصباح یزدی:‌ برای ارتباط با دنیا ناچاریم برخی مفاهیم را بپذیریم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آيت الله محمد تقى مصباح يزدى با تأكيد بر تعامل با ديگر اديان و مذاهب گفت: «اگر مى‌خواهيم اسلام به دنيا معرفى شود نبايد در مواجهه با ديگران شمشير كشيد بلكه بايد به هم نزديک شد و تعامل برقرار كرد».
 
به گزارش آفتاب به نقل از روابط عمومى مؤسسه آموزشى و پژوهشى امام خمينى، آيت الله محمد تقى مصباح يزدى در همايش مردم سالارى دينى با اشاره به روش‌هاى اسلام در مواجهه با ديگران خاطرنشان كرد: «در برخورد با ديگران بايد از راه معقول و صحيحى كه مورد قبول اسلام است، پيروى كرد».

عضو مجلس خبرگان رهبرى ادامه داد: «اسلام نبايد محصور بماند بلكه رسالت آن و روشى كه اتخاذ مى‌كند هدايت ديگران است».
 
آيت الله مصباح يزدى در ادامه به اعتقاد مسيحيان براى فرزند قائل شدن به خداوند اشاره و عنوان كرد: «اين مسئله ننگين و خطرناک است و جا دارد كه زمين بشكافد و كوه‌ها فرو بريزد اما نبايد مسيحيان را طرد كرد بلكه بايد تعاملات مشترک را بررسى و گفت و گو كرد».
 
مدير مؤسسه آموزشى و پژوهشى امام خمينى(ره) در بخش ديگرى از سخنان خود با تأكيد بر ايجاد مفاهيم جديد در عرصه جهانى خاطرنشان كرد: «امروز با مفاهيم جديدى مواجه هستيم كه مايه‌هايى در فرهنگ پيشين داشته و ذاتاً اسلامى نيست اما ناچاريم به واسطه اين كه با دنيا زبان مشترک داشته باشيم بپذيريم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین