کد خبر: ۸۶۰۳۱
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۸۸ - ۰۲:۲۸
سرپرست پلیس راه گیلان اعلام کرد:

مقررات ویژه ترافیکی پایان هفته در محور رشت-قزوین

بسج تمام قوای پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گیلان
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: تا روز سه شنبه 4 فروردین ماه، 1میلیون و 600 هزارمسافر نوروزی با 270 هزار دستگاه خودرو به استان گیلان وارد شده اند.

سرهنگ غلامرضا سیری سرپرست پلیس راه استان گیلان با اعلام این مطلب به خبرنگار آفتاب در رشت گفت: «تا کنون 60 فقره تصادف منجر به فوت و جرح درجاده های منتهی به استان روی داده که دراین حوادث متأسفانه 15 نفر از هموطنان کشته و 75 نفرمصدوم و زخمی شده اند».

وی آمار خودروهایی که اعمال قانون و جریمه شده اند را بالغ بر 280 هزار خودرو اعلام کرد و افزود: «در این راستا تعداد 430 دستگاه خودرو نیز به خاطر انجام تخلفات مخاطره آمیز توقیف شده اند».

سرهنگ سیری علت اکثر تصادفات را سرعت غیر مجاز، خستگی و خواب آلودگی رانندگان برشمرد وگفت: «آمار تصادفات امسال نسبت به مدت مشابه گذشته پارسال 24درصد کاهش داشت».

وی همچنین از استقرار مامورین پلیس راه گیلان در 43 نقطه حادثه خیز و اعمال محدودیت طرح ترافیکی در جاده های منتهی به استان خبر داد و گفت: «پلیس راه استان جهت رفاه حال مسافران در ایام تعطیلات محدودیت ترافیكی را در محور رشت به قزوین اعمال خواهد نمود و تردد كامیون‌ها و تریلرها از ساعت 7صبح روز پنجشنبه 6 فروردین تا ساعت 12شب جمعه 7 فروردین در این محور و بالعكس ممنوع خواهد بود».

لازم به ذکر است كامیون‌ها و تریلرهای حامل سوخت و مواد غذایی فاسد شدنی شامل این محدودیت ترافیكی نخواهند بود.

سرپرست پلیس راه گیلان بارترافیکی محور رشت به قزوین را سنگین اعلام کرد و اظهار داشت: «50 تیم گشتی محسوس و 20 تیم گشتی نامحسوس در قالب هشت پاسگاه و 14 کانکس پلیس راه سیار در محورهای اصلی و نیز محورهای فرعی مهم و حادثه‌ساز استان مستقر هستند».

وی در پایان 33 درصد تخلفات رانندگان را سبقت و سرعت غیرمجاز و نقص فنی خودروها اعلام نمود و از همه مسافران، مخصوصاً رانندگان درخواست كرد كه با رعایت مقررات راهنمایی رانندگی و صبر و حوصله در هنگام رانندگی ضمن سپری كردن اوقاتی خوش در هنگام سفر و رانندگی، پلیس را نیز در انجام وظیفه و خدمت به مردم یاری نمایند.

این مقام پلیس راه، همچنین از هموطنان خواست تا چنانچه به هر علت نیاز به حضور عوامل امداد و نجات جاده ای داشتند، با شماره تلفن 01317755004 مركز تلفن پلیس راه استان گیلان و یا تلفن 110 مركز فوریتهای پلیسی تماس حاصل نمایند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین