کد خبر: ۸۶۰۹۰
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۰:۵۶

میرحسین: آلودگی در بدنه اقتصاد رسوخ کرده است

متاسفانه کسانی خودشان را ملت فرض می‌کنند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: میرحسین موسوی در دیدار با اعضای ستاد انتخاباتی خود گفت: «این ستاد اجرایی نیست، بلکه دفتری گشوده بر امکانات است که جنبه هدایتی و نظارتی دارد».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، موسوی در این دیدار اظهار داشت: «این ستاد باید مردمی باشد و تا آخر روش مردمی اش را حفظ کند و توجه به این جنبه بسیار مهم است».

وی با اشاره به خاطره‌ای از دوران نخست وزیری خود، گفت: «در دوران نخست وزیری آقایی از کارمندان دولت در خوزستان بود که گزارش‌هایی برای من می‌فرستاد. این گزارش‌ها از گزارش‌های استانداری قوی‌تر بودند. ایشان بعد از بیست سال دوباره با من تماس گرفته و گفته‌است که احساس وظیفه ‌نموده و می‌خواهد مطالبی را منتقل کند . فرد دیگری گزارشی از موضوع جوانان برای بنده و دیگر دوستان فرستاده که به اندازه کار گروهی قوی ارزش دارد. این آقا انتظاری هم نداشت».

وی تصریح کرد: «درب ستاد باید بر روی این افراد باز باشد و نباید جواب رد به این گونه حمایت‌های مردمی داد. البته ممکن‌است بگوییم که این افراد را جذب ستاد کنیم که این بدترین حالت است‌.بنابراین اگر ستاد کارش را تهیه محتوی و نرم افزار اعم از اطلاع‌رسانی یا چیزهایی از این قبیل بداند و رابطه روشن با افراد، گروه‌ها و اقشار برقرارنماید به وظیفه خود خوب عمل کرده‌است».

موسوی با تاکید بر اینکه  «ستاد باید مرکز تولید فکر باشد تا بتواند کل تشکیلات را تغذیه کند» افزود: «مثلا گروهی را برای تهیه خبرنامه تعیین کنید که به صورت متمرکز و آزادانه بتوانند مسایلی از قبیل گرایشات ، فعالیت‌های سیاسی ، نوع تبلیغات و غیره و ... را بررسی کنند و مطلب بنویسند».

وی درباره امکانات و تجهیزات ستاد انتخاباتی خود تصریح کرد: «در این زمینه ممکن است پیشنهادهای وسوسه انگیزی بشود که شما با طراحی یک حد ایده آل برای انجام کار، نیاز خودتان را مشخص کنید. هنگامی که تصمیم قطعی شد به همه بگوئید که این حد از امکانات کفایت می کند . خطوط کلی تا حدی روشن شده است اما باید برای زیر مجموعه شرح و بسط بیشتری داد که به چه نحو کار می خواهد انجام شود».

این کاندیدای انتخابات دهم ریاست جمهوری با اشاره به منابع مالی ستاد انتخاباتی گفت: «بخش مالی باید پیش بینی کند که منابع درآمدی از کدام محل است و برای شناخت توانایی ها اقدامات لازم را به عمل آورد. خیلی‌ها اعلام حمایت مالی می‌کنند که انگیزه های آنان گوناگون است و باید مواظب بود».

وی موضوع کارگران، جوانان و خانم‌ها در ستاد را بسیار مهم عنوان ارزیابی کرد و گفت: «باید برنامه ریزی کنیم که چه می‌توانیم بکنیم نه چه باید کرد. نهادهای سنتی مثل هیات‌ها، دسته جات مذهبی و حسینیه‌ها خیلی مهم هستند.خیلی از راهپیمایی‌ها را این نهادها سازمان می‌دادند. این نهادها جنبه‌های محلی دارند. ستاد یک کارگروه برای نهادهای سنتی درست کند که روی آنها کار نماید. سال‌های گذشته وزارت ارشاد فهرست این نهادها را در سراسر ایران تهیه کرده بود».

موسوی افزود: «موضوع دیگر الگوها و روش‌های کار است که ستاد باید در این زمینه هم کار کند. به طور مثال بنده در بیانیه گفتم که یک نوشته روی شیشه مغازه می‌تواند یک تبلیغ خوب باشد نه آنکه بنر یا تبلیغات پر هزینه داشته باشیم».

وی خواستار تعریف و ارائه الگوهای جدید در تبلیغات شد و افزود: «باید با خلاقیت و ابتکار این الگوها ارائه و معرفی شود. مردم هم قطعا چیزهایی خودشان اضافه می‌کنند و کارهای نو و جدیدی درعرصه تبلیغات پیدا می‌شود که ضعف‌ها و اسراف‌های تبلیغات گذشته را نداشته باشد و مردم را هم جذب نماید. در مورد نوشته پشت شیشه مغازه ما باید بگوییم چه شعار و محتوی و چه شکل و فرمی ؟ برای مثال شعار هر ایرانی یک ستاد می‌تواند شعار محوری باشد. و خود مردم هم شعارهای دیگری ممکن است داشته باشند».

میر حسین موسوی گفت: «من همه چیزدان نیستم و براساس محورهایی که گفتم سعی می‌کنم مطالب را بیان نمایم. اگر چیزهایی که می‌تواند به من کمک کند به من بگوئید قطعا از آن‌ها استفاده می‌کنم ضمن اینکه باید به لایه‌های ناشناس اجتماعی هم توجه شود».

وی با بیان اینکه، روزهای انتخابات به سرعت خواهد گذشت و باید با برنامه ریزی از امکانات و فرصت‌ها استفاده شود ،خاطر نشان کرد: «فرصتی که صدا و سیما برای کاندیداها فراهم می‌کند به تنهایی با همه تبلیغات کاندیداها برابری می‌کند برای آن برنامه ریزی شود».

وی درباره سفر خود به خوزستان نیز گفت: «نباید از این سفر معنوی که مردم برای تجدید عهد با ارزش آفرینان به مناطق جنگی سفر می‌کنند استفاده تبلیغاتی کرد. این امر با اخلاقیات من سازگار نیست. اصلا آمیختگی این موضوع با انتخابات خودش ضد تبلیغ است . من مایلم همینطور سفر معمول به خوزستان یا ایلام داشته باشم ، زیرا ایلام در دوران دفاع مقدس خیلی پایداری کرد و مدیران خیلی فداکاری هم آنجا بودند . البته باز هم دوستان چنانچه پیشنهادات و نظری دارند بدهند تا بیشتر بررسی شود».


وی درباره پیام خود به جامعه گفت: «فکر می کنم چارچوب پیام منتقل شده است، ولی هنوز باید کار شود تا محتوای پیام باز و موضوع برای مردم روشن شود . درباره اسلام ناب محمدی ( ص) به جمله ای از حضرت امام (ره) برخورد کردم که خیلی مهم است. امام(ره) می‌فرمایند اصول اسلام ناب محمدی (ص) را باید حوزه و دانشگاه به بسیج یاد بدهد. یعنی اسلام ناب را باید آموزش داد و این کار راهم حوزه و هم دانشگاه باید بکند. اگر بتوانیم اینها را بشکافیم خیلی خوب است».

وی تصریح کرد: «رای بیاید یا نیاید خیلی مهم نیست. هر کسی که می‌خواهد بیاید رئیس جمهور بشود باید یک نگاه ملی داشته باشد. متاسفانه بوده است کسانی که می‌آیند، در مسند قرار می‌گیرند، خودشان را ملت فرض می‌کنند و بقیه را کنار می‌گذارند».

موسوی با اشاره به دلیل انتخاب جنوب شهر برای سخنرانی و لزوم توجه به قشر محروم گفت: «این انتخاب به دلیل غفلت ما از این قشر است . آموزه های پیامبر(ص) و روش های آن بزرگوار اینطور بوده است. پیامبر فرمودند: «همیشه همنشین فقرا باشید». گرچه خوب است به من تذکرداده شود که قشرهای دیگر یادم نرود. ولی باید بگویم که ما با قشر مرفه بی درد کارنداریم و اقشار تاثیر گذار و توانمند را باید فعال کنیم و در صحنه نگه داریم. و رویکرد توانمند سازی اقشار محروم را وجهه همت خودمان بسازیم . اگر تعادل درشعارها و روش ها نداشته باشیم قطبی کردن جامعه مصیبت بار می‌شود . همه باید از نیروهای مولد -تولید ملی و بخش خصوصی فعال و خلاق حمایت بکنیم». 

وی تصریح کرد: «نظام باید از ثروت‌های مشروع کمال استفاده را به عمل آورد و از آن حمایت کند ولی باید هویت اصلی اش حمایت از محرومان و مستضعفان باشد».

رئیس فرهنگستان هنر با تاکید بر لزوم حمایت از تولید کنندگان گفت: «درصنایع داخلی باید راه حل‌ها را ازمیان همین‌ها جستجو کرد . راه حل‌های اقتصادی را برای مردم بازگو کنیم».

وی خاطرنشان کرد: «درگذر از بحران همه مردم باید کمک کنند . لازم است دولت یک ریاضتی را بر خودش هموار کند ولی مردم هم باید همکاری نمایند . الان متاسفانه طوری شده که الودگی اقتصادی با زندگی میلیونها نفر از مردم آمیخته شده و با سرنوشت آنها گره خورده است . مثلا قاچاق که در دوران دفاع مقدس فقط بخش کوچکی از جامعه آن هم ساحل نشینان را در برمی گرفت اکنون قشر وسیعی از جامعه به آن مبتلا شده اند و شما اگر بخواهید راه حل بدهید و موضوع را حل کنید باید با میلیونها نفر برخورد نمایید . همین مسئله دشواری راه را نشان می‌دهد».
 
موسوی خاطر نشان کرد: «آلودگی در بدنه اقتصاد رسوخ کرده است. حتی اگر بخواهد هر دولتی که سرکار می‌آید خصوصی سازی را انجام دهد مشکلات عظیمی پیش رو دارد یعنی اگرخصوصی سازی نکند یک سری مشکلات دارد واگر بخواهد اقدام کند یک سری مشکلات دیگر دارد ».

وی با اشاره به شعارهایی مطرح در زمان انتخابات گفت: «باید بتوان به این شعارها عمل کرد».

وی در مورد موضوع جوانان نیز گفت: «در مورد جوانان یک بار هم چند ماه پیش مطرح کردم که باید با کار فرهنگی که مقوله بسیار پیچیده‌ای است،عمل شود . با روش های آمرانه پاسخ نمی‌دهد . تاکنون راه حل‌های آمرانه غلط بوده و مشکلاتی را درست کرده است . ما باید بتوانیم در سطح ملی ، جامعه خودمان را از نظر فرهنگی متعادل بکنیم که دولت بعدی باید بتواند بین جامعه آشتی برقرار کند و روش‌هایی که منتج به نتیجه می‌شود را برگزیند . انشاالله شما برای خدا کارمی‌کنید . از خداوند موفقیت شما را خواستارم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۸۸/۰۱/۰۷
0
0
به نظرم ایشان هر چه سریعتر باید یک برنامه جامع به مردم ارائه کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۸۸/۰۱/۰۸
0
0
اقاي موسوي بسيار فرد خوب و مصلحي است ولي رياست جمهوري نياز به برنامه دارد و ايشان اين را بايد در نظر بگيردند كه رقيبان آنها خيلي هم اصول اخلاق را در انتخابات در نظر نخواهند گرفت اميدوارم كه ايشان موفق باشند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین