کد خبر: ۸۶۱۲۹
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۹

وزیر خارجه انگلستان:‌ با تحریم بیشتر ایران مخالفیم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر امور خارجه انگلستان که در پارلمان این کشور سخن می‌گفت، با اشاره به تمایل دولت جدید آمریکا برای مذاکره با ایران گفت: «این بهترین فرصتی است که ایران برای عادی کردن روابط با باقی جهان و بالاتر از آن با آمریکا دارد». 

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، دیوید میلیبند در پاسخ به سوال یکی از نمایندگان مبنی بر اینکه بریتانیا پیش از تلاش برای اعمال تحریم‌های تازه در قالب سازمان ملل یا اتحادیه اروپا بر ایران چقدر صبر خواهد کرد، گفت: «اکنون وقت عجله برای تحریم‌های بیشتر نیست، اکنون وقت پشتیبانی از سیاست آمریکا در زمینه تماس (با ایران) است که فرصتی است که هر نسل یک بار پیش می‌آید، نه فقط برای ما بلکه برای ایرانی‌ها».
 
وی افزود: «برای آمریکا عاقلانه است که سیاست خود در قبال ایران را کامل کند و اطمینان یابد که حرکات آشتی جویانه اش مقابل ایران برای ایرانی‌ها بدون ابهام باشد». 

میلیبند گفت: «در آن صورت می‌توانیم اطمینان حاصل کنیم که اگر ایرانی‌ها به شکلی که مثبت است پاسخ ندهند، می‌توان گام‌های بیشتری برداشت».

گفتنی است، طی سال‌های اخیر این اولین بار است که یک مقام مسئول انگلیسی رسما با افزایش تحریم‌ها علیه ایران مخالفت کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین