کد خبر: ۸۶۱۴۱
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۴

علی کریمی: غرور و لجبازی عامل شکست علی دایی بود

برای خدمت به تیم ملی آماده‌ام
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی کريمی بازيکن تیم پرسپولیس چند روز پس از برکناری علی دایی از سرمربیگری تیم ملی در گفت‌وگويی مفصل با خبرگزاری ايسنا پيرامون روابط‌اش با علی دایی اظهارنظر کرد و تاکيد کرد که "همچنان حاضر است در خدمت تيم ملی باشد".

به گزارش سرویس ورزشی آفتاب،‌ علی کريمی در این گفت‌وگو با اشاره به اتفاقات اخير تيم ملی و اخراج علی دايی از سرمربی‌گری اين تيم اظهار کرد: «هرچه که اتفاق افتاده متعلق به گذشته است. در حال حاضر بايد برای آينده‌ی فوتبال فکر اساسی شود. فدراسيون فوتبال نيز بايد از اين اتفاقات درس بگيرد».
 
وی گفت: «در حال حاضر صعود به جام جهانی به اما و اگر خورده است و تيمی که می‌توانست به راحتی به جام جهانی صعود کند در شرايط حدس و گمان قرار گرفته است. در اين شرايط فدراسيون بايد درست عمل کند تا افسوس‌های فوتبال بيشتر نشود. بايد از گذشته درس بگيريم و اين شکست‌ها را عبرت آينده کنيم».

کريمی خاطرنشان کرد: «حرف و حديث‌های امروز دردی را برای تيم ملی دوا نمی‌کند. نظرات زيادی مطرح شده اما، معتقدم در اين شرايط ممکن است هر اتفاقی برای مربی تيم ملی می‌افتاد. عربستان چند مربی عوض کرده است و اين يک روند طبيعی است. مهم اين است که در انتخاب مربی بعدی دقت شود».
 
کريمی در پاسخ به اين سوال که "آيا علی دايی برای بازی با عربستان با شما صحبت کرد يا خير"، گفت: «نه، دايی برای اين بازی هيچ صحبتی با من نداشت. هر مربی حق دارد که بازيکنانش را خودش انتخاب کند. در حال حاضر نيز ممکن است هر مربی که انتخاب شود، دست به انتخاب بازيکنان متفاوت بزند و بازيکنانی که تاکنون در تيم ملی حضور داشتند را دعوت نکند. اين حق هر مربی است».

وی افزود: «من حرفی ندارم. بهتر است درمورد گذشته بحث نکنيم. ولی چيزی که مهم است اين است که تيم ملی را آماده کنيم. تيم ملی برای سه بازی آينده‌ی خود زمان اندکی دارد و تمام سه بازی نيز در فاصله‌ی کمتر از يک هفته برگزار می‌شود».

کريمی تاکيد کرد: «اگر تيم ملی بخواهد در خدمت هستم ولی اگر مربيان من را نخواهند برای تيم ملی دعا می‌کنم تا به جام جهانی صعود کند، چرا که اين آرزوی هر ايرانی است».

علی کريمی در پاسخ به ادعای علی دايی مبنی بر موثر ظاهر نشدن علی کريمی برای تيم ملی از بازی دوستانه‌ی ايران و کرواسی تاکنون، اظهار کرد: «حرف دايی را قبول دارم؛ اما، ايشان فکر می‌کنند که تنها خودشان برای تيم ملی موثر بوده‌اند. من در مصاحبه‌هايم بارها گفته‌ام که خيلی وقت‌ها برای تيم ملی بازی‌های خوبی نداشته‌ام. خودم شجاعت اين را دارم که اعلام کنم هميشه خوب نبوده‌ام اما، دايی فکر می‌کند که از روزی که به تيم ملی آمد تا آخرين بازی‌اش بازی‌های موثری انجام داد و بهترين بازيکن تمام دوران تيم ملی بوده است».

وی افزود: «چه من باشم و چه نباشم تيم ملی مهم است. ممکن است من يک سال يا شش ماه ديگر نتوانم برای تيم ملی بازی کنم، قطعا بايد جوان‌های با استعدادی که در فوتبال ايران نيز کم نيستند، بتوانند فرصت حضور در ميدان را بدست آورند».

کريمی در پاسخ به اين سوال که علت اصلی اختلافات شما با علی دايی چيست، گفت: «من هميشه در خدمت تيم ملی بوده‌ام. شما بهتر است ماجرای برگشت من به تيم ملی را از خداداد عزيزی و حسين هدايتی بپرسيد. من دوست ندارم در اين موارد صحبت کنم. بازگشت من به تيم ملی دلايلی داشت که تنها اين دو نفر می‌دانند. من نمی‌خواهم در اين باره صحبت کنم، اگر واقعيت را می‌خواهيد از اين دو نفر بپرسيد. هر چند که معتقدم در برخی از اوقات مطبوعات نيز بيش از اندازه شلوغ کردند».

وی همچنين درباره‌ی سرمربی آينده‌ی تيم ملی و بحث‌هايی که درخصوص مربيان داخلی و خارجی مطرح شده است، گفت: «فدراسيون فوتبال بايد بداند که چه کار می‌خواهد بکند. مطمئن باشيد که هيچ مربی نمی‌پذيرد که برای سه بازی هدايت تيمی را برعهده بگيرد. در شرايط کنونی نيز تنها يک مربی خارجی خوب می‌تواند روند فوتبال ايران را تغيير دهد. تا کی می‌خواهيم سرمايه‌گذاری کوتاه مدت داشته باشيم. جام جهانی را که داريم از دست می‌دهيم، حداقل فدراسيون فوتبال برای موفقيت تيم ملی در جام ملت‌های آسيا برنامه‌ريزی کند. فکر می‌کنم تنها با يک مربی خوب خارجی می‌توان روند جاری فوتبال را تغيير داد».

کريمی درمورد افشين قطبی يکی از کانديداهای سرمربيگری‌ تيم ملی گفت: «اگر يک مربی خوب باشد هيچ گاه روی زمين نمی‌ماند. قطبی از زمانی که از پرسپوليس رفته هيچ جا مشغول به کار نشده است. واقعا نمی‌دانم که چرا اين اتفاق درمورد او افتاده است. شايد او منتظر حضور در تيم ملی ايران بوده است! اگر می‌خواهيم مربی ايرانی انتخاب کنيم همان بهتر بود که با علی دايی ادامه می‌داديم».

کريمی با انتقاد از سياست جذب مربی داخلی فدراسيون فوتبال گفت: «اگر مربی جديد ايرانی باشد، بايد پنج، شش تغيير در تيم ملی بدهد، چرا که هميشه مربی جديد سيستم مربی گذشته را با همان بازيکنان ادامه می‌دهد. به نظر من اگر مربی ايرانی انتخاب شود، بايد پيش از هر چيزی به دنبال اين باشد که ثابت کند مربی قبلی اشتباه کرده است. فکر می‌کنم با اين روند به جايی نمی‌رسيم. بايد مربی خارجی با قرارداد دو، سه ساله در فوتبال ايران حضور داشته باشد تا حداقل تيم ملی در سه بازی آينده بتواند با اطمينان بيشتری بازی کند يا حداقل در رقابت‌های پلی‌آف به جام جهانی صعود کند».

کريمی درمورد خداحافظی‌اش از تيم ملی گفت: «من قبلا خداحافظی کرده بودم اما، بنا به دلايلی که تنها آنها را عزيزی و هدايتی می‌دانند، بار ديگر به فوتبال ملی بازگشتم. من نيز بايد روزی از فوتبال ملی خداحافظی کنم تا جا برای بازيکنان جديد باز شود. ولی باز هم تاکيد می‌کنم که در خدمت تيم ملی هستم و واقعا اگر مربی جديد احساس کند که من می‌توانم به تيم ملی کمک کنم، در خدمت تيم ملی خواهم بود».

کريمی در پاسخ به اين سوال که چه عواملی باعث برکناری علی دايی شد، گفت: «هر کسی نقطه ضعفی دارد. من هم در بازيگری ضعف‌هايی دارم. آقای دايی هر چند برای تيم ملی زحمت کشيد اما، فکر می‌کنم لجبازی بيش از اندازه بيشترين آسيب را به او زد. غرور و لجبازی دايی بيش از اندازه بود. فکر می‌کنم هيچ کس به اندازه‌ی خود دايی باعث ايجاد اين شرايط نشد و او خودش بيشتر از همه به خودش آسيب زد».

کريمی همچنين درمورد آخرين وضعيت مصدوميت خود نيز گفت: «خدا را شکر تمريناتم را شروع کرده‌ام. مشکل خاصی نيست. می‌خواستم برای ادامه‌ی مداوا به آلمان بروم اما، در حال حاضر به دليل تغيير شرايط تمريناتم را در تهران پيگيری می‌کنم، اگر درد کمرم بيشتر شود، شايد برای مداوا به آلمان رفتم».

وی همچنين درمورد ديدار آينده‌ی تيم پرسپوليس در ليگ قهرمانان آسيا گفت: «الغرافه از تيم‌های بزرگ ليگ قطر است. آنها قهرمان فصل پيش قطر بوده‌اند اما، معتقدم که تيم‌های قطری هيچ‌گاه در رقابت‌های آسيايی عملکرد خوبی نداشتند ولی نبايد اين بازی را دست کم گرفت. بايد بتوانيم بازی خوب همراه با کسب پيروزی انجام دهيم. اگر خوب عمل کنيم می‌توانيم سه امتياز اين ديدار را کسب کنيم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین