کد خبر: ۸۶۱۵۵
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۸۸ - ۲۲:۴۰

طرح ادعای احتمال حمله اسرائیل به ایران توسط ژنرال آمریکایی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک مقام عالی‌رتبه نظامی آمریکا از احتمال حمله نظامی اسرائیل به ایران خبر داد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، ژنرال «دیوید پترائوس» فرمانده کل ارتش ایالات متحده در منطقه خاورمیانه، شرق آفریقا و آسیای مرکزی که در کنگره آمریکا سخن می‌گفت، اظهار داشت: «ممکن است سرانجام دولت اسرائیل خود را در خطر دست‌یابی ایران به سلاح هسته‌ای بیابد که این موضوع می‌تواند منجر به حمله پیشگیرانه این کشور برای ایجاد اختلال در برنامه هسته‌ای ایران شود».

وی مدعی شد که مقامات ایران در جلب اعتماد بین‌المللی در مورد فعالیت‌های هسته‌ای‌شان ناموفق بوده‌اند. پتریوس افزود:‌ «ایران با بی‌اعتنایی نسبت به قطعنامه‌های شورای امنیت به غنی‌سازی ادامه می‌دهد و به بازرسان بین‌المللی اجازه دسترسی کامل به تأسیسات هسته‌ای خود را نخواهد داد».

این ژنرال چهار ستاره ارتش آمریکا در ادامه افزود: «لجاجت و تیره‌سازی روابط از سوی ایران باعث شده است همسایگان این کشور و جامعه بین‌المللی بدترین برداشت‌ها را از نیات سران جمهوری اسلامی داشته باشند».

پیش از این نیز بنیامین نتانیاهو، پس از تصدی نخست‌وزیری اسرائیل در گفتگویی تهدید کرده بود که اگر باراک اوباما اقدامی فوری برای توقف برنامه‌ای هسته‌ای ایران انجام ندهد، ممکن است اسرائیل چاره‌ای جز حمله به ایران نداشته باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین