کد خبر: ۸۶۱۷۴
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۸۸ - ۰۲:۵۱

ترکیه و ارمنستان در آستانه عادی شدن کامل روابط و بازگشایی مرزها

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ترکیه و ارمنستان در آستانه توافق درباره بازگشایی مرز مشترک دو کشور و بهبود روابط قرار دارند.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، توافق ترکیه و ارمنستان درباره عادی‌سازی روابط و بازگشایی مرز مشترک دو کشور احتمالا به زودی اعلام خواهد شد.

عادی‌سازی روابط میان ترکیه و ارمنستان و برقراری روابط دیپلماتیک میان دو کشور بر ثبات این منطقه که در گذرگاه انتقال نفت و گاز به بازارهای جهانی واقع شده است و اهمیت آن به صورت روز افزون افزایش می‌یابد، تاثیر مهمی خواهد داشت.

این گزارش به نقل از دیپلماتهای آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود ، می‌افزاید که دولت‌های ترکیه و ارمنستان درباره مذاکره برای تشکیل کمیسیون‌های مشترک و حل اختلافات تاریخی‌، بهبود روابط دیپلماتیک و بازگشایی مرزها به توافق رسیدند.

برخی جناح‌ها در ترکیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان با عادی سازی روابط میان این دو کشور به شدت مخالفند اما کشورهای غربی توافق ترکیه و ارمنستان را برای عادی‌سازی روابط برای ثبات قفقاز بسیار با اهمیت ارزیابی می‌کنند.

معاون وزیر امور خارجه آمریکا تصمیم دارد با مقامات باکو درباره تاثیر توافق احتمالی ترکیه و ارمنستان بر تلاشها برای حل مسئله قره باغ کوهستانی گفتگو کند.

از سوی دیگر رادیوی دولتی صدای ترکیه از دیروز پخش برنامه به زبان ارمنی را آغاز کرد.

رادیو صدای ترکیه روزانه یک ساعت از ساعت 7:30 تا 8 صبح به و قت محلی و 18:30 تا 19 به وقت محلی به زبان ارمنی برنامه پخش می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین