کد خبر: ۸۶۱۹۶
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۹
تعیین کمیته یازده نفر ویژه اصلاح الگوی مصرف؛

مصوبه مجمع تشخیص مصلحت؛ پرهیز از برخورد سلیقه‌ای با اطلاع رسانی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نخستین جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال 1388 امروز با حضور سران سه قوه و اکثریت اعضا و به ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی، برگزار شد. 

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان این جلسه گفت: «بحث اصلی امروز بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در آغاز سال جدید بود که آیت الله هاشمی رفسنجانی از طرف اعضا از بیانات شفاف، صریح، راهگشا و مؤثر مقام معظم رهبری در امور سیاسی و اقتصادی و صحنه بین‌المللی قدردانی کرد».
 
وی افزود: «حقیقتاً بحث‌های پخته و مدبرانه مقام معظم رهبری، هر کدام می‌تواند در امور داخلی و خارجی برای برنامه‌ریزی کارآمدتر دولتمردان راهگشا باشد». 

دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام گفت: «در نشست امروز تشکیل کمیسیون ویژه‌ای برای بحث درباره الگوی مصرف با یازده عضو تصویب شد که به زودی در این زمینه کار خود را آغاز می‌کند و اگر لازم باشد سیاست‌هایی را در این زمینه تعیین و تقدیم مقام معظم رهبری خواهد کرد».
 
بر اساس این مصوبه، محسن رضایی، محمدرضا باهنر، دری نجف آبادی، مجید انصاری، بیژن نامدار زنگنه، مظفر، دانش جعفری، پرویز داوودی، علی آقامحمدی، محمد هاشمی و ایروانی یازده عضو کمیسیون ویژه بررسی اصلاح الگوی مصرف در مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند. 

رضایی همچنین گفت: «غلامرضا آقازاده رئیس سازمان انرژی اتمی در نشست امروز، گزارشی از موفقیت‌های جدید هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران ارائه کرد». 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: «ادامه بحث سیاست‌های کلی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران هم از جمله موضوعات دستور کار نخستین جلسه مجمع در سال جدید بود که سه مصوبه داشت». 

وی گفت: «مجمع تشخیص مصلحت نظام در این جلسه بر حمایت از تولیدات غنی، فاخر و جذاب فرهنگی و هنری برای پاسخگویی به نیازهای کشور و عرضه به بازار جهانی در زمینه‌های فیلم و مجموعه تلویزیونی تأکید کرد». 

تعیین ضوابط قانونی برای استفاده از محصولات فرهنگی جهانی از جمله اطلاع رسانی از مصوبات امروز بود که مجمع تاکید کرد در این زمینه از برخوردهای سلیقه‌ای و برداشت‌های شخصی، پرهیز و بر اساس قانون عمل شود. 

همچنین تقویت زیرساخت‌های فرهنگی کشور و حمایت مادی و معنوی از نوآوران، محققان و تولیدکنندگان آثار فرهنگی و هنری از طریق اختصاص منابع مالی، بودجه و امکانات از دیگر مصوبات جلسه امروز مجمع بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین