کد خبر: ۸۶۲۶۹
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۵:۲۰

افزایش احتمال محاکمه وزیر خارجه اسرائیل

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کابینه جدید رژیم صهیونیستی به نخست‌وزیری بنیامین نتانیاهو امروز در حالی نخستین جلسه خود را برگزار کرد که منابع مطبوعاتی این رژیم از احتمال محاکمه آویگدور لیبرمن، وزیرخارجه کابینه جدید، به اتهام فساد مالی، رشوه خواری، جعل و اختلاس خبر دادند.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، دلایل کافی برای متهم شدن لیبرمن وجود دارد و موضع پلیس اسرائیل در این باره در هفته‌های آینده مشخص خواهد شد.

پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد تحقیقات نشان می‌دهد وزیر خارجه این رژیم ممکن است به جرائمی از قبیل پولشویی، کلاهبرداری و خیانت در امانت متهم شود.

پلیس اعلام کرد در صورت به دست آوردن مدارک و شواهد لازم، پلیس نظرات خود را در باره صدور کیفر خواست علیه وزیر خارجه اسرائیل و رهبر حزب «اسرائیل خانه ما» ‌طی هفته‌های اخیر اعلام خواهد کرد.

آن‌ها همچنین اعلام کردند سرگرم به دست آوردن مدارکی در باره پرداخت رشوه به لیبرمن هستند.

جمع آوری شواهد علیه وزیر خارجه اسرائیل از هفته گذشته آغاز شد و قبل از ارجاع موضوع به اداره دولتی بازرسی اسرائیل، وی یک بار دیگر نیز باید در جلسه بازرسی شرکت کند.

لیبرمن روز جمعه به مدت پنج ساعت از سوی اداره تحقیقات ملی اسرائیل در امور کلاهبرداری نیز مورد بازپرسی قرار گرفت.

بازپرسان در این جلسه مدارکی درباره معاملات مالی کامپیوتری شرکت‌هایی ارائه دادند که نشان می‌داد مبالغ از طریق این شرکت‌های صوری به حساب وی واریز می‌شد. وی در این جلسه به سوالاتی در باره نحوه کسب این مبالغ، میزان پول‌های انتقال داده شده و همچنین انگیزه وی از تاسیس این شرکت‌ها پاسخ داد.

لیبرمن در سال 2007 برای اولین بار مورد بازجویی قرار گرفت اما این اولین باری است که بازپرسان از وی به علت هزاران مدارکی که به دست آوردند بازپرسی می‌کنند.

ناظران سیاسی تهدید به محاکمه لیبرمن را اهرم فشار سیاسی برای مهار لجام گسیختگی او می‌دانند که با موضعگیری‌های تشنج‌آمیز قدرت مانور سیاسی را از دولت آمریکا در خاورمیانه می‌گیرد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین