کد خبر: ۸۶۲۷۸
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۴
کره شمالی: ماهواره در مدار زمین در حال پخش سرودهای میهنی است

آمریکا: ماهواره و ماهواره‌بر کره شمالی سقوط کرده‌اند

کره‌جنوبی: ماهواره‌ای در مدار قرار نگرفته‌است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در حالی‌که مقامات کره شمالی می‌گویند، ماهواره «کوانگمیونگسونگ-دو» را بر روی موشک «اونها-دو» در مدار قرار داده‌اند و این ماهواره به طور طبیعی در حال چرخیدن در مدار و پخش آهنگ‌های انقلابی در مدح «کیم ایل سونگ»، رییس جمهور بنیانگذار کره شمالی و کیم جونگ ایل پسر وی است، ارتش آمریکا اعلام کرد این ماهواره در اقیانوس آرام سقوط کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، ارتش آمریکا روز یکشنبه مدعی شد کره شمالی برخلاف آنچه اعلام می‌کند نتوانسته است ماهواره خود را در مدار قرار دهد.

فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی و فرمانده نظامی شمال آمریکا در بیانیه کوتاهی اعلام کردند نخستین مرحله از موشک در دریای ژاپن سقوط کرد.

بنابر اعلام این دو منبع، مراحل باقی مانده و همچنین خود ماهواره در اقیانوس آرام سقوط کرد. این منابع اعلام کردند هیچ شیئی وارد مدار نشده است و هیچ باقیمانده‌ای نیز در ژاپن سقوط نکرده است. 

وزیر دفاع کره جنوبی هم اعلام کرد که ماهواره‌ای که کره شمالی مدعی است به فضا پرتاب کرده،‌ بر خلاف ادعای این کشور در مدار قرار نگرفته است.

«شانگ هی» با تکرار اظهارات مقامات آمریکایی در برابر نمایندگان پارلمان کشورش اعلام کرد سه طبقه موشک در دریا سقوط کرده و هیچ شئی در مدار قرار نگرفته است.

وی گفت: «تلاش برای قرار دادن یک ماهواره در مدار با شکست مواجه شده است». این منبع تصریح کرد که کره جنوبی و آمریکا به تحلیل اوضاع ادامه خواهند داد.

این در حالی است که خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرده است که این ماهواره عملیات خود را به صورت عادی در مدار انجام می‌دهد.

در ادامه این گزارش آمده است که این ماهواره در حال پخش آهنگ‌هایی در مدح کیم ایل سونگ رییس جمهور بنیانگذار کره شمالی و کیم جونگ ایل پسر وی و رهبر فعلی این کشور است.

براساس این گزارش، این ماهواره در حال حاضر در حال پخش آهنگ‌های انقلابی فناناپذیر از جمله آهنگی برای ژنرال کیم ایل سونگ و ژنرال کیم جونگ ایل و همچنین انتقال اطلاعات اندازه گیری به زمین با طول موج چهار صد و هفتاد مگاهرتز است.

خبرگزاری کره شمالی تاکید کرده است که این ماهواره و موشک حامل آن که با استفاده از فناوری داخلی ساخته شده‌اند، ثمره افتخارآمیز تلاشهای ما برای رساندن فناوری فضایی خود به سطحی بالاتر است و موفقیت این پرتاب امیدواری بزرگی برای مردم است.

کره شمالی اعلام کرده است که این ماهواره ازمایشی مخابراتی را در چارچوب یک برنامه فضایی صلح امیز به فضا پرتاب کرده است.

این در حالی است که آمریکا و متحدان این کشور واکنش خشمگینانه‌ای به آنچه که آزمایش تحریک‌آمیز یک موشک دوربرد خوانده‌اند، نشان داده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین