کد خبر: ۸۶۲۹۰
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۰

اندوه کرزای از خفه شدن 50 افغان در راه ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حامد کرزای رئیس جمهور افغانستان روز یکشنبه با ابراز اندوه از مرگ 50 تبعه افغانستان در پاکستان به خانواده این قربانیان تسلیت گفت.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، در بیانیه کاخ ریاست جمهوری افغانستان آمده است: «کرزای با تسلیت به خانواده قربانیان و ابرازهمدری از افغانها خواست از مهاجرت غیرقانونی که پر از خطر است خودداری کنند».

کرزای به وزرات امور خارجه این کشور دستور داد در باره حادثه مرگ این 50 تبعه افغانی تحقیق کند.

خبرها حاکی است این 50 تبعه افغان که تلاش داشتند به شکل غیر قانونی از پاکستان وارد ایران شوند روز شنبه در داخل یک کانتینر در استان بلوچستان در جنوب غرب پاکستان براثر خفگی جان باختند. 

اين افغان‌ها که از شهر "اسپین بولدک" نزديکی قندهار به کويته منتقل شده بودند، در نزديکی اين شهر پاکستان در يک کانتينر به دليل فشار بيش از حد و نرسيدن هوای کافی، جان خود را از دست دادند.

گفته می‌شود، اين محموله قاچاق انسان، 150 مسافر داشته است که بیش از 50 تن از آن‌ها جان خود را از دست داده‌اند. برخی منابع خبری تعداد قربانیان را تا 62 تن اعلام کرده‌اند.

وزارت خارجه افغانستان از دولت پاکستان خواست تا موضوع مرگ پنجاه مهاجر افغان را مورد پیگرد قانونی قرار دهد. 

«سلطان احمد بهین»، سخنگوی وزارت خارجه افغانستان امروز به خبرنگاران گفت: «ما از دولت پاکستان می‌خواهیم تا عاملان مرگ پنجاه مهاجر افغان را که اجساد آنان از یک کانتینر در شهر"کویته" کشف شده است، دستگیر کند».

هزاران افغان سالانه در جستجوی کار، فرار از بی ثباتی و بیکاری کشورشان راهی کشورهای همسایه می‌شوند تا از آنجا به اروپا روند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین