کد خبر: ۸۶۲۹۵
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۱:۲۱
تلگراف منتشر کرد:

10 گاف تاریخی برلوسکونی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روزنامه بریتانیایی تلگراف به بهانه گاف‌های اخیر «سیلویو برلوسکونی» نخست‌وزیر ایتالیا در کنفرانس گروه 20 در لندن، فهرستی از جالب‌ترین گاف‌ها و شوخی‌های وی منتشر ساخت.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، این فهرست که شامل 10 اشتباه و شوخی مهم برلوسکونی بین سال‌های 2003 تا کنون است، به شرح زیر می‌باشد:

1 – آپریل 2009
برلوسکونی به دلیل مکالمه تلفنی طولانی مدت، به عکس یادگاری سران ناتو نرسید.

2 – آپریل 2009
برلوسکنی در نشست گروه 20 در لندن با فریاد به اوباما خوش‌آمد گفت و مورد سرزنش ملکه انگلیس قرار گرفت. این موضوع در ایتالیا سر و صدای زیادی برانگیخت. ویدئویی از این واقعه تحت عنوان «برلوسکونی دردسرساز مورد سرزنش ملکه قرار گرفت» در سایت یوتیوب منتشر شده که بینندگان فراوانی داشته است.

3 – مارس 2009
این ملیاردر خودساخته 72 ساله اعلام داشت که واکنشش نسبت به بحران جهانی اقتصاد متفاوت از واکنش اوباما است زیرا «من رنگ‌پریده هستم». وی ادامه داد: «رنگ‌پریده هستم چون مدت زیادی است که حمام آفتاب نگرفته‌ام. اوباما از من خوشتیپ‌تر،جوان‌تر و قد بلندتر است».

وی همچنین در نوامبر 2008 اوباما را که در آن به تازگی در انتخابات پیروز شده بود اینگونه توصیف نمود: «خوشتیپ، جوان و آفتاب‌سوخته». این اظهارنظر برلوسکونی موجب شد وی متهم به نژادپرستی یا دست‌کم بی‌مبالاتی شود.

برلوسکونی در پاسخ، منقدان خود را فاقد شوخ طبعی دانست و چند روز بعد به تکرار اظهاراتش در مورد اوباما پرداخت.

4 – ژانویه 2009
نخست‌وزیر ایتالیا در اظهارنظری جنجالی بیان داشت که اگرچه وی برای مقابله با ناامنی‌ها 30 هزار نیروی ارتش را در خیابان‌های ایتالیا مستقر می‌سازد اما این تعداد سرباز برای جلوگیری از تجاوز جنسی به «دختران زیبای» ایتالیایی کافی نخواهد بود.

5 – ژانویه 2007
برلوسکونی به «مارا کارفانیا»، مدل سابق نشریات گفت: «حاضرم با تو هر جایی بروم، حتی به یک جزیره متروک. اگر متأهل نبودم، بی‌درنگ با تو ازدواج می‌کردم».

«ورونیکا لاریو»، همسر برلوسکونی با انتشار نامه‌ای در صفحه نخست روزنامه «لا ریپابلیکا» به این موضوع واکنش نشان داد و خواهان عذرخواهی علنی شوهرش شد. برلوسکنی ناچار شد خواسته او را بپذیرد. مدتی بعد خانم «کارفانیا» به عنوان وزیر فرصت‌های برابر از سوی برلوسکونی معرفی شد.

6 – جولای 2003
در ابتدای ریاست ایتالیا بر اتحادیه اروپا، پاسخ برلوسکونی به انتقاد یکی از اعضای آلمانی پارلمان اروپا که وی را دارای روابطی با مافیا دانسته بود، تبدیل به یک نزاع سیاسی شد. برلوسکونی در پاسخ این انتقاد، «مارتین شولز»، منتقد خود را به «نگهبانان اردوگاه‌های کار اجباری» تشبیه کرد. 

برلوسکنی به این نماینده آلمانی پارلمان اروپا گفته بود: «یکی از کارگردانان ایتالیایی فیلمی در مورد اردوگاه‌های کار اجباری نازی‌ها می‌سازد. پیشنهاد می‌کنم نقش یکی از نگهبانان را بازی کنید. کاملاً مناسب شما است».

او بعداً گفت که سخنانش تنها یک شوخی بوده است و در زمان اظهار این سخنان به یاد داستان یکی از شخصیت‌های مجموعه‌های پرطرفدار تلوزیونی در اردوگاه‌های دوران جنگ جهانی دوم افتاده است.

7 - 2006
سخنان برلوسکنی خشم چین را برانگیخت. وی گفته بود: «اگر کتاب سیاه کمونیزم را بخوانید متوجه می‌شوید که در چین تحت سلطه مائو هرچند بچه‌ها را نمی‌خوردند اما آن‌ها را می‌جوشاندند و به عنوان کود مزارع استفاده می‌کردند».

وی بعداً توضیح داد: «این یک شوخی قابل تردید است چون صحت این ماجرا مورد تایید نیست».

8
برلوسکنی گفت برای اینکه نخست‌وزیر زن فنلاند را متقاعد سازد اداره غذای اتحادیه اروپا به جای فنلاند در پارمای ایتالیا بنا نهاده شود، ناچار است از توانایی‌های «مخ‌زنی» خود استفاده کند. وی در ادامه گفته بود: «پارما مترادف با آشپزخانه‌های خوب است. فنلاندی‌ها اصلاً اسم ژامبون ایتالیایی را هم نشنیده‌اند».

9
وی به افرادی که در نیویورک سرمایه‌گذاری کرده‌اند پیشنهاد داد سرمایه‌شان را به ایتالیا منتقل کنند چون منشی‌های ایتالیایی خوش‌قیافه‌تر از همتایان آمریکایی‌شان هستند. 

برلوسکنی به کارگزاران بازار بورس نیویورک گفته بود: «ایتالیا کشوری عالی برای سرمایه‌گذاری است. امروزه تعداد خیلی کمتری کمونیست داریم و آن‌هایی که هنوز باقی مانده‌اند، کمونیست بودن خود را رد می‌کنند».

10
برلوسکنی در عکس یادگاری سران اتحادیه اروپا در سال 2002 با دست روی سر وزیر خارجه اسپانیا شاخ گذاشت. 

برلوسکنی توضیح داد که قصدش تنها شوخی بوده و تصمیم داشت گروهی از پسرها را که در آن نزدیکی بودند سرگرم کند. اما این رویداد در یک نشست بین‌المللی رخ داده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۷
0
1
کاش یکی هم جرات داشت 10 گاف برتر .......... را بگه...اما کسی نیست...هیچ کس...
شما که حتی جرات نمایش این نظر رو هم ندارین...چون هر چی نظر تند دادم سانسور کردین... چه برسه جرات کنین 10 گاف از یکی از شخصیت های مهم دولت بنویسین...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۸
0
1
ايشان از ده گاف برلوسكني گفتند واگر ميخواستند از گافهاي [...] ما حرفي به ميان آورند مي توانستد چند جلد كتاب طنز منتشر كنند.البته اگر سر به تنشان باقي مي ماند.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین