کد خبر: ۸۶۳۰۱
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۸۸ - ۰۰:۲۱
از سوی رییس سازمان استاندارد

نقش استاندارد در اصلاح الگوی مصرف تشریح شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس سازمان استاندارد با اشاره به نامگذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری به عنوان اصلاح الگوی مصرف گفت: «اصلاح الگوی مصرف بدون رعایت استانداردها امکان پذیر نیست».

به گزارش گروه اقتصاد و صنعت آفتاب نظام‌الدین برزگری استفاده بهینه از زمان را مهمترین موضوع در سال اصلاح الگوی مصرف دانست و اظهار داشت: «اصلاح روش‌ها و فرآیندها در سیستم‌های کیفیت، بازرسی فنی و مشاوره‌ای همچنین برنامه‌ریزی جدید در رابطه با تسهیل در امر تجارت و واردات در سال جاری هدف گذاری شده است».

وی سازمان استاندارد را در تحقق شعار اصلاح الگوی مصرف در بین دیگر سازمان‌ها پیشتاز دانست و تصریح کرد: «اصلاح الگوی مصرف با تدوین استانداردهای مورد نیاز محقق می‌شود و بخش تدوین استاندارد باید استانداردهایی را تدوین کند تا از مصرف بی‌رویه جلوگیری بعمل آید».

به گفته وی افراد شاغل در سازمانهای دولتی می‌توانند با درست مصرف کردن در انجام برنامه‌های روزمره کاری خود سود سرشاری را نصیب جامعه کنند که از نتیجه آن اقدامات عظیم فرهنگی اجتماعی صورت خواهد گرفت.

برزگری اصلاح الگوی مصرف را در صنعت، تولید و تجارت بسیار مهم دانست و عنوان کرد: «در صورتیکه تولید با استانداردهای مورد نیاز انجام شود از مصرف بی‌رویه مواد اولیه جلوگیری و ضایعات به شدت کاهش می‌یابد از طرفی کالای تولیدی با کیفیت باعث صرفه‌جویی در جامعه مصرفی می‌شود».

وی با اشاره به اصول ابلاغی برنامه پنجم توسط مقام معظم رهبری در رابطه با افزایش بهره‌وری خاطر نشان کرد: «طبق این اصل بیش از 30 رشد ناخالص ملی کشور باید از بهره‌وری حاصل شود و بهره‌وری با کیفیت و استاندارد محقق خواهد شد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین